Thursday, November 4, 2010

why cant he be like others???

wahhhh tajuk kemain ala-ala mat salleh gitew. yala, kawan saya ngadu then ayat penutup dia tu la "why cant he be like others??" saya diam ja la kn, coz i dont have an answer to that Q. pucuk pangkal  ceta dia tu psl dia rasa mcm dia tu tak di hargai, tak d ingati, tak di ambil berat n tak d sayangi lebih2 lagi kalau guy dia p outstation, trus lupa Okeyyyyy, klu kwn saya ni tak kol, hahhhhhh sepanjang harila guy dia tak kol, tu yg buat kawan saya ni rasa mcm nak meroyan. then i say la to her "klu dia da tak nak kol ko, ko jgnla kol dia pla, buat bodo je mcmana dia buat bodo dkt ko" dan-dan tu jga kawan saya tenung saya mcm nak telan saya "ah'hah, ko cakap senangla, ko ingat aku boleh tahan ke macam tu, aku tak boleh tau buat bodo mcm dia, aku tak pandai nak tipu2 diri kata tak nak kol dia bagai, padahal hati n tangan gatal gila nak kol, ngko mungkin boleh la, hati batu kn" ya free2 saya kena sound T_T 

bila saya fikir2 balik, saya pun tiba2 macam tetanya2 gak, napa la ada lelaki gitu ek? asal tak nak buat mcm lelaki lain yg selalu care psl gf, tunang or bini dorg lagi2 kalau berjauhan, lelaki2 jenis ni tak rasa rindu ke? tak nak amik tau ke apa yg gf, tunang tau bini dorang buat masa ketiadaan dorg tu, yakin sangatla yg gf, tunang or bini dorg tu tak kuar rumah, tak huha-huha, eeeeeeee saya bukan nak batu api la kn, pompuan ni kalau dia da tau tak kena amik berat n bila dia tgk bf, tunang or laki dia macam tak amik kisah da pasal hidup dia, sure dia p meroyan tempat lain, sure punya dia buat keja luar, stay2 dgn kengkawan ke, clubbing ke, apa ke n mcm2 ke-ke la. jangan kata saya buat ni macam ugutan supaya korang stat amik berat pasal dorg dlm keadaan tepaksa [buat benda kena ikhlas ye bang ye], ni hal yg betul n serius, pompuan yg baik akan jd jaat bila dia tau dia tak d hargai [bila saya kata jaat tu tak bermaksud pompuan tu buat keja jaat mcm p chek-in, mnum arak or amik dadah Okeyyy] maksud jaat d sni ialah, pompuan tu akan buat bnda yg slama ni dia jarang or tak kena sruh langsung tuk buat such as hang out sampai subuh ngan member, clubbing or kuar dgn BFF LELAKI dia [sapa kata pompuan n lelaki tak boleh jd BFF?? boleh Okeyyy]-asal saya emo pla psl bff lelaki ni???hahaha terasa la tu.

korang lelaki2 yg rasa tak payah nak amik berat n rasa sangatla leceh tuk kol or mesej juz nak tanya kabar better think twice, macamana cinta n setia pun pompuan tu kalau da dia rasa tak dihargai sure dia akan cari lain yg dia tau akan hargai dia coz pompuan zaman sekarang berpegang pada satu ayat "sayangila orang yg menyayangi kita", biar muka macam sampan tapi kalau dia ada sifat n sikap penyayang n amik berat tu gak la yg akan di kejar2 oleh pompuan, wehhh muka tu bila da tua hilang okey hensemnya, tp sifat n sikap penyayang tak akan luput sampai bila2 malah bertambah2 lg adala. 

tak susah tau nak senangkan hati pompuan ni sebenarnya [nampak je pompuan ni mcm cerewet n susah nak agak apa yg pompuan nak kn] but trust me, kalau korang lelaki jenis yg amik berat kat gf, tunang or bini n dorang rasa sayang korang tu sure pompuan akn melekat foreverla dgn korang, tapi kalau nak tekan keypad eja 'sayang dkt mana? or sayang buat apa? or sayang da makan?' pun payah, bek berenti la nak berangan lebih2 tuk dapatkn gf, tunang or bini yg setia, sayang, cinta n baik dekat korang. ingat sket, gf, tunang or bini tu pompuan n pompuan tu manusia n manusia tu pla ada hati n perasaan sama macam korang cuma tak la hati pasir macam korang [wohohoho hangin pla saya, terlebih sudah].

apa beza lelaki yg amik berat dgn gf, tunang n bini tu dgn lelaki yg tak amik berat kat gf, tunang or bini tu??? struktur saya rasa sama ja kn, semua lelaki yg normal di ulangi yg NORMAL msti sama ja kan. ermmmm...i dont think i have an answer to dat Q coz saya bukan lelaki.

juz 1 ayat saya nak bagi ingat dekat lelaki yg bernama bf, tunang or suami, dont take things for granted, da tak guna bila da hilang dari genggaman baru nak amik berat bagai, tym tu korang nangis darah sembunyi2 belakang lemari pun da tak ada yg nak kisah tau, nangisla korang nyesal tak sudah2 sambil hingus mencurah2 kuar dr idung korang tu pun, da tak ada sapa yg hingin nak lap Okeyyyy.

so amikla masa or curi la masa sedikit tuk tanya kabar gf, tunang or bini korang tu, tak ada susahnya, tak nak kol? sms pun da lebih dari cukup bang oiiii, pompuan ni jarang tamak dalam hal kasih sayang okey, even sekecil macamana pun hadiah ke, usaha ke, pompuan tak kisah yg penting rasa sayang n cinta serta care tu d rasai, itu da cukup da bg pompuan.

No comments:

Post a Comment