Tuesday, November 2, 2010

cerita ku.....

pagi ni sejuk gila, dari semalam hujan, renyai2 pagi, tetiba plak saya rasa macam dekat NYC ecececeh, angan lebih, hey but who know one sweet day i might have chance to go to NYC kn, its all about ur positive vibe - SECRET, tapi bukan isu tu yg saya nak perkatakan tp more to my feeling pagi ni, alahaiiiiiiii sweetnya saya rasa hari ni n palinggggg rasa half best n half dak best is pagi ni rasa macam saya berada pada tahun awal 2007, aitssssss tekenang-konang zaman dedahulu. eventhou saya da harungi saat itu dgn jayanya walau ditemani oleh jatuh tertiarap, hancur bekecai n kutip balik then start at one again, saya rasa bangga coz saya dah harungi saat getir n saat patah hati tu. betul la ckp org2 tua kn, kita akan di temukan dgn org yang salah tuk kita jumpa org yg betul tuk kita [itu ikut bahasa saya la kn, bahasa org dedahulu tu of coz la lemah gemalai n santun mintun].

berbagai rasa, berbagai situasi n berbagai ragam yg terjadi tika saya mengharungi saat kejatuhan itu, saat tu baru saya sedar betapa sakitnya patah hati tu, dulu bila saya dgr lagu org patah hati saya kata "ek elehhhhh hiperbolanya lagu" [ah'hah sekali tekena batang idung sendiri bebola-bola saya jadinya] saat itu saya jadi manusia yg sangat tidak keruan, kurang logik, kurang waras dan paling teruk saya jadi mayat hidup. manakan tidak, bayangkan saja, saya terpaksa harungi semua kepahitan n kesakitan itu seorang diri dan lagi ngeri saya jauh dari tanah air sendiri, maunya tak gila saya saat itu. saya hidup dalam memori, saya jadi peneliti yg taksub, setiap gambar n mesej saya teliti sehabis yang mungkin kemudian buat analisis sendiri - gila tak gila tu. sehabis daya saya cuba tuk balik ke tanah air, sehabis cara juga saya cuba memujuk dia tuk kembali kepada saya, sehabis mampu juga saya cuba memenuhi janji saya tuk kembali ke tanah air dalam masa yang saya telah janji dengan dia, namun semuanya sia-sia belaka, sayang saja semuanya habis untuk dia, saya tetap tiada tempat d hatinya.

kepulangan saya ke tanahair yg masih menggunung dgn harapan masih saya teguhkan walaupun saya tahu tika itu peluang saya sangat tipis tuk dia terima saya kembali dan tarik balik kata-kata perpisahan tu, saya terus saja berusaha, bagi saya tika itu tiada apa yg tidak boleh saya lakukan, saya sudah berjalan sejauh ini dan paling bodoh saat itu saya masih n sangat yakin yang dia masih cinta n sayangkan saya. bermula dari november 2008 saya kembali ke tanahair sehingga awal januari 2009, saya masih mengharapkan cinta dari dia, dan setiap hari saya ditemani dengan airmata [masa tidur adalah masa yg sangat saya takuti, sbb bila tidur dia akan datang dalam mimpi saya]. hari raya sept 2008 adalah hari raya yg penuh dgn air mata buat saya, hari raya yg paling sedih dalam hidup saya, saya dijanji dan dibohongi seperti anak kecil, dari pagi hingga malam yang larut saya menanti dan mengharap kehadirannya, tapi sampai akhir dia tidak muncul juga, tangisan n rasa kecewa tu jgn cerita la sbb dak terkata dgn kata2 sakit dia.

awal januari 2009 saya tekad tuk lupakan dia dan jalani hidup baru, saya mau buka chapter baru tuk hidup saya, saya sudah tidak tahan tuk terus menangis dan bersedih [harus d akui, ada masanya saya menidakkan keinginan itu kerana ada lagi satu sudut dihati saya yakin yg dia masih cintakan saya]. sepanjang saya hidup dalam dunia saya yg berangan tuk kembali dgn dia, ramai yg datang menghulurkan tangan tuk saya taut dan berkongsi kasih, tapi entahlah saat itu hati saya langsung tertutup tuk menerima sesiapa pun, saya jadi trauma, saya jadi takut, saya takut saya akan menangis lagi [saya sangat takut menangis dan bersedih sbb saat itu saya akan menjadi sangat fragile] dan yang paling saya takuti ialah membina memori dan kemudian saya sendirian hidup dalam memori yang dicipta berdua. tangan yg dihulur saya tepis dgn baik, saya jadikan kawan dan ada juga tikanya saya cuba tuk memupuk rasa itu tapi serius saya tidak boleh tipu hati dan diri saya.

bila saya lihat pasangan berjalan2 bertaut tangan saya jadi cemburu dan bertanya kenapa saya tidak boleh mengecap kebahagian itu, apa yg kurang pada diri saya [dan kebenarannya, break-up tu seriusly buat saya jadi manusia yg paling rendah diri-no selfesteem langsung]. bila tengok drama atau movie pasal kapel2 aisemennnnn saya pula yg rasa lebih2 sayang n kecewa bila ada part2 yg menyentuh perasaan [ewwwwwww terdesak sangat saya saat itu].

21.01.2009 saya temukan cinta saya yg pada mulanya saya ingatkan just for fun, seriusly, tapi entah kenapa saya boleh terima dia dalam hidup saya, saya boleh terima dia naturally tuk masuk dalam dunia saya, saya rasa seperti sudah bertahun lamanya saya kenal dia. selama bersama dia banyak yang saya pelajari. saya belajar tentang hidup, tentang manusia, tentang dunia sebenar, tentang keluarga, tentang hormat n paling penting bersama dia saya sedar the power of love yang berkuasa tuk merubah manusia menjadi apa saja yg mereka fikirkan mereka tidak mampu tuk lakukan :)

bersama dia saya rasa banyak rasa, hadapi banyak rintangan n paling sadis bersama dia saya belajar tuk menjadi sabar n kuat. airmata bukan lesen tuk saya dapatkan simpati dari dia [biarla hingus hijau meleleh kalau dia rasa tak patut tuk dia pujuk saya, dia buat dek ja tu]. kami ketawa, begaduh, bersedih, menangis [mungkin ini saya saja kali] bermasam muka tapi jauhhhhhhhhhhhhhhh d sudut hati kecil kami yg sentiasa ingin kami besarkan ruangnya tuk menampung cinta kami [ewwwwww] kami tahu, kami cinta each other, kami sayang each other n kami dak boleh hidup tanpa each other.

kejatuhan emosi saya yg terdahulu mengajar saya tuk lebih optimis itu kebaikan yg saya tahu saya dapat dari pengalaman itu, dan saya akan lebih sensitif n prihatin bila ada rakan2 yang menghadapi rintangan yg sama mcm yang saya lalui dulu. saya tidak lagi jadi sejahat dulu yg cakap "bodohla ko nak nangis tertonggeng-tonggeng sebab cinta".

doa saya setiap hari biarlah tangan ini terus bertaut walau macamana pun besar badai yg akan menimpa kami, berdoakan biarkan hati kami terus kuat tuk bersama n berdoa agar cinta antara kami tidak akan berkubur dan terus dijalin oleh generasi kami, Aminnnnnnn.




No comments:

Post a Comment