Wednesday, October 16, 2013

CHEAPO-CHEAPO TAPI BERBALOI WIT REVIEW





Aloha kawan-kawan, hari ni aku mau share barang make-up murah yang aku beli n berbaloi tuk duit [so far tuk aku, aku memang rasa berbaloi gila beli barang-barang ni]. Macam dalam entry-entry sebelum ni aku selalu mention yang aku suka beli barang make-up yang murah, yes its true aku suka beli barang make-up yang murah contoh kedai seperti DAISO n NOVEL tuk make-up n KEDAI RM2 untuk tools make-up [or if im not mistaken sudah tukar nama p SAVE MORE] selain daripada kedai tu aku nda akan beli tapi kalau aku jumpa lagi kedai baru yang jual barang murah of coz aku terjah, but then if beli di daiso pun aku akan chek make-up tu keluaran negara mana, kalau KOREA, JEPUN or TAIWAN aku grab tapi kalau barang tu tulis MADE IN CHINA hihihihi faham-faham ja la. Butttttttt itu tidak bermaksud barang lain kalau letak made in china aku nda beli, cuma make-up ja aku nda beli, sebenarnya nda berani mau beli n pakai pun.




Sepanjang experince aku beli barang make-up di daiso ni aku berani cakap memang bertahan n berkualiti, most of barang make-up di daiso ni sebenarnya bukan teda brand tau, its actually ada yang well-known brand tapi bukan di negara kitala tapi contoh macam di Filipina brand kosmetik EVERBILENA adalah sangat famous n rata-rata MAKE-UP GURU di sana guna brand ni. Aku suka amik tutorial make-up guru dari filipina coz kulit dorang almost macam kita n keadaan cuaca pun sama dengan kita so memang ngam la aku rasa. F.Y.I negara filipina ni sendiri ada mengeluarkan brand make-up dorang sendiri n sangat affordable dan yang paling penting orang-orang negara dorang sendir menyokong brand tu, coz u know why? sebab harga make-up adalah harga mampu milik. So far yang aku tengok walaupun murah tapi kosmetik dorang berkualiti. Boleh rujuk profile ni d YOUTUBE ~ ANAVICTORINO n SAYTIOCOARTILLERO, tuk c ana tu aku belum jumpa blog dia tapi kalau c say tu dia ada blog, so sapa-sapa yang tengah online d opis nda dapat buka youtube korang boleh buka blog c say ni, juz type nama yang aku bagi d atas tu akan kuarla blog dia. Aiseh macam telebih pula sudahkan.







So shall we tengok pic sekarang?









yang ni maskara aku beli d daiso, at first aku mau beli warna hitam, tejebak beli maskara ni sebab adik aku cakap maskara ni bagus, buat bulu mata dia nampak panjang n lebat. bulu mata adik aku jenis yang pendek-pendek, n aku pun nampak result mata dia pakai maskara tu. tapi bila p daiso habisla pula, aku amik ja warna brown ni n turn out aku pakai tuk eyebrow aku. memang bagus tuk eyebrow.








eyeshadow tu pun aku beli d daiso, kaler dia memang aku super-heart sebab bukan setakat tuk eyeshadow tapi aku aim tuk buat jadi eyebrow, siap ada highlite lagi. bebaloi-baloi-baloi. Eyeliner kaler pensil tu aku beli d NOVEL, kaler silver n green tu buy one free one n yang kaler emas brown tu harga dia rm5.90. So far aku baru try yang kaler emas brown n lasting d mata aku n im not using any eye primer.







yang ni as i mention d atas tadi daiso ada jual brand everbelina n ini one of them la. Super fine brush, aku rasa ada 3 jenis brush, paling halus ke yang paling tebal, paling tebal macam berus marker pen, aku beli hitam dan brown dengan jenis berus yang berbeza, nanti aku buat update pasal eyeliner ni.







yang ni pun beli d daiso n eyebrow pencil ni aku nda tau brand apa sebab aku nda pandai baca tulisan kanji [bahasa jepun] tapi yang sure dua-dua eyebrow pencil ni MADE IN KOREA. untuk yang eyebrow pencil case kaler silver tu aku memang da balik-balik beli, aku memang akan return beli pencil tu n bila beli aku suka beli lebih sebab pencil ni hot item, cepat habis. Yang kaler brown case dia tu pula baru firstyme beli n pakai, so far ok sebab mata pensil dia memang sesuai tuk orang yang baru bejinak-jinak mau belajar fill in kening but aku nda suka kaler dia sebab telampau terang infact kaler ni actually brown tapi bila pakai dia jadi macam dark brown so juz imagine klau aku amik dark brown macamana rupa kening aku.









ini pun aku beli d daiso [ermm patutnya tajuk entry ni aku letak DAISO HAUL ba ni] untuk nose pack ni aku baru try sekali, so far okla tapi dia nda efektif sangat, tapi mungkin orang yang blackhead dia ala-ala ja mungkin berkesan. smell dia okla kind of sweet smell, but not too strong.









yang ni pun hot item kalau d daiso, selalu cepat habis, yang ni tuk mask muka, jenis yang main kopak [do u get way i mean?] aku da pakai banyak kali n memang bekesan. BUT untuk orang yang skin sensitif kalau boleh jangan pakai produk ni but if u still want to pakai juga sila pakai facial essence sebelum pakai mask ni k.









yang ni berus water kaler aku beli d kedai rm2, aku modified berus ni jadi berus kening aku, believe or not berus ni jadi berus kesayangan la pula @_@







cermin bulat tu aku beli d 1B [i cant recall where i buy], tweezer tu d kedai rm2 n pencukur tu aku beli d daiso, dalam satu peket ada 2 batang pencukur [super berbaloi tuk duit aku].




Well i gez dats all for now, nanti kalau ada lagi benda murah, berkualiti n harus beli aku info lagi k.








Berjimat Cermat Supaya Boleh Beli Make-up Lagi ^_^















No comments:

Post a Comment