Friday, October 11, 2013

DALAM PROSES





Aloha [manala tau tba-tiba ada orang hawaii yang terbaca blog ni kan], watever it is, aku mau ceta sikitla, kunun-kunun mau update as if there's a people yang kisah bout me out there @_@ im in process, membina kembali otot-otot yang kendur [tapi itu tidak bermaksud aku bersenam secara series, aku cuma nek tangga dari GF p tingkat 2 - opis aku - yang penting senam kannnn]. Not only body tapi muka pun aku paitung sudah sikit-sikit, al-sedar sudah mau amik berat pasal diri sendiri, dulu amik berat tapi ala-ala kadar ja, sekalinya orang tanya aku "eh yang aritu datang dengan ko p taska c melody tu laki ko ka?" terus aku rasa ngeri-ngeri macam kena karan coz i is faham sangat apa maksud sebenar pertanyaan tu - maksudnya IL is look younger then me la - explenation for those who actually not understand but still wanna ask WHY.




Why im taking my sweet tyme to change or maybe to sedar all keburukan yang aku serlakan secara sukarela? coz honezly i tot my IL is fine wit dat, coz he nda penah mention apa-apa untill la i bump to this story kind of thing d FB ceta bout a lady yang jaga makan minum n pakai laki n also jaga anak , as we all known as isteri n ibu mithali la but then at the end her husband ada skandal n sekarang dia in process tuk cerai. Cut story short, this lady for all this while tot she oready given her 110% best to her family, loyal, loved, take care n komited to her husband but as i mentioned laki dia ada pompuan lain n wen she asked for an explenation from her husband, her husband admit dat she done a good job to her family, she's the best mother to her child but she's not the best wife to her husband, her husband say's dat everytyme dia balik dari keja tengok her wife dengan keadaan sememeh, muka beminyak, badan berbau then figure pun sudah nda solid macam dulu buat dia ilang selera n rasa cinta to her. Sayang masih ada tapi cinta sudah semakin luntur [u all fahamkan maksud CINTA n SAYANG]. Her husband explen lagi yang dia jumpa another girl yang buat dia rasa bangga n kagum, buat dia rasa hebat sebab dapat bedamping dengan pompuan cantik badan solid, pompuan tu buat dia mau bangun setiap hari dengan semangat yang baru, pompuan tu buat dia rasa nda sabar mau bedamping dengan dia [n all alasan yang sebenarnya maksud utama bicara ialah "ko sudah hodoh nda cantik macam dulu" nuf said kan]. So after i read ceta tu n pegi tengok muka n badan d cermin pastu terngiang-ngiang lagi dialog "eh tu laki ko ka?' aku terus tesedar n terus tyme tu juga simpan azam kuat-kuat dalam hati tuk berubah. Aku nda mau terlambat n menyesal, lumrahnya lelaki suka benda yang cantik, lumrahnya lelaki akan pasang 2-3 pompuan tapi itu semua boleh d halang kalau kita sendiri cantikkan diri [bukan tuk orang lain pun kan, tuk laki sendir], kalau da berusaha begitu tapi laki masih tengok pompuan lain p amik gunting, potong anu dia bagi anjing jiran sebelah makan, senang ceta.




So now im on my way to capai matlamat tu, muka pun ermmm bolehlaaaaaaa. Maybe i will post di sini bila aku da berjaya, kalau belum ada pic badan n muka aku tu, maknanya belum tercapaila tu maksudnya, n bukan maksud aku mau riak nanti kalau aku upload tapi more tu bagi semangat to people out there ^_^




So akhir kata [ceh-ceh-cehhhhh] Majula Cantik Tuk Wanita Malaysia @_@





No comments:

Post a Comment