Wednesday, October 16, 2013

KOSMETIK





Aloha anda semua [kunu-kunu mau lari dari stail, hey u all's @_@]. As ermmm, well kalau ada yang baca, as u know, aku kalau bab make-up aku suka beli yang murah, kalau mau pakai yang branded aku sanggup tunggu dia sale, tapi kalau nda dapat tunggu sale aku akan cari barang or make-up yang hampir-hampir dengan yang aku mau tu, but then itu nda bermaksud aku sanggup pakai make-up palsu kan, agak-agakla, mau murah sangat nda kan sampai sanggup kulit muka hancur kan.




So far kalau make-up brand, aku suka beli Etude House punya brand, kind of mahal jugala harga barang-barang dia tapi pandai-pandaila usha SA tu, minta dia bagitau bila sale n jadila member n baik-baikla dengan SA supaya dapat staff diskaun hihihi. Tapi bukan semua make-up or barang Etude ni aku pakai, macam base make-up aku suka pakai Etude, Revlon, Silky Girl, Dr. G, Za, Garnier, Hada Labo n before ni aku ada try Miyami n Pixiy brand, aku suka base make-up yang flawless sebab bagi aku base make-up ko cantik apa pun ko pakai akan nampak cantik.



Kalau untuk mata and kening most of the brand yang aku pakai semua aku beli d DAISO, mind u aku gila masuk d daiso, aku adalah peminat tegar daiso. Bagi aku daiso adalah surga dan juga kotak harta karun n juga perut doraemon, semua ada eh lebih tepat macam-macam adaaaaa.



 Lipstik pula, aku suka pakai brand PUPA tapi jarang sangat pakai sebabnya sayang, mahal aku beli gincu tu [then jangan pakaila biar bekulat] mostly aku pakai silky girl n maybelline. Lipstik aku cuma ada 5 batang ja temasuk lipbalm.




My sister selalu tegur, cakap aku ni suka beli tapi pakainya 2-3 kali ja pastu simpan buat tukun. ermm kind of true juga apa yang dia cakap tu, but then apa susah, bagi jala yang sudah nda mau pakai then beli baru hahahah. So today punya make-up i use dis kosmetik.





let's tengok pic





untuk base make-up
[HADA LABO - toner, GARNIER - moisturaizer, REVLON - foundation, MAYBELLINE - concealer, GARNIER - eye roll, 3W CLINIC PROFESSIONAL - finishing powder n ETUDE VOLUMER SPRAY - tuk finishing supaya make-up nampak matte]







muka after pakai semua base make-up









untuk kening









muka after buat kening n pakai eyeliner









eyeliner ever bilena from daiso (best ever so far)









N lepas pakai semua make-up finishing aku spray Etude Volumer tu to make my make-up stay, tahan n matte. Resultnya [i realize dat my face unbalance, well watever no body perfect either]







At first aku pakai gincu kaler nude, tapi nda sesuai pakai tuk p keja so aku pakai gincu merah maybelline, main dab-dab ja supaya ndala terang 10km orang sudah nampak @_@. Well thats all i gez.




Majula Cantik Untuk Wanita Malaysia.





No comments:

Post a Comment