Thursday, October 4, 2012

POSISI MENYUSUKAN BAYI



    Ok jom ceta pasal posisi menyusukan bayi pula, dulu masa mula-mula besalin SUMPAH aku nda tau macam mana mau kasi susu anak aku, memang nampak janggal n tekial-kial sangat tyme tu, orang tengok pun tau yang aku kendong tu first baby. Sooooo tyme teach me n lama-lama pandai adjust sendiri keadaan mana yang selesa tuk aku n yang paling penting tuk baby aku. Cara aku mula-mula dulu aku guna bantal Bumblebee yang half round tu, letak dekat perut aku supaya jadi seporter aku masa susukan anak aku, lama-lama bila da expert aku da nda guna g bantal tu, but then series bantal tu banyak berjasa n mengajar aku tu BF anak aku. Bantal ni aku beli online direct dari Mothercare harga RM 79.00 ja.




gini rupa bantal tu


    Dari aku stat besalin sampaila anak aku umur 5bulan aku gigih bangun duduk bersila susukan dia biar pun waktu malam sebab aku takut kalau malam aku susukan stail baring aku tetido anak aku pla tesedak, nauzubillahminzalik. Bila anak aku da masuk 6bulan n onwards aku susukan dia stail baring bila malam n baby aku pun memang sudah faham sangat bila malam stail nyusu gini so dia lilek ja mengiring tarik-tarik baju aku sambil muncung-muncungkan mulut dia tuk minta susu. Di bawah ni antara contoh-contoh stail posisi menyusukan anak yang aku kopi pes dari google [tima kasih incik google]. Hope dapat membantu anda. Ermmmm kalau bolehkan for ibu-ibu yang baru bersalin n tetek memang jenis besar rasa-rasanya bek la rela berkorban susukan anak stail duduk kalau tyme malam sebab takut anak lemas or tesedak [this is sooo not joke, series penah jadi baby meninggal sebab lemas kena hempap tetek mama dia while menyusu].



breastfeeding lying down
  • lying down with your bodies parallel

breastfeeding with pillow
  • holding your baby across your lap, using the opposite arm to the breast he is feeding from

breastfeeding baby
  • holding your baby across your lap, supporting him with the same arm as your breast

mum breastfeeding baby
  • holding your baby underarm

mum breastfeeding twins
  • holding your babies in any combination, if you have twins and want to feed them together



Ehsan Google.

No comments:

Post a Comment