Tuesday, October 9, 2012

2 DALAM 1



    6hb Oktober lepas tu buat majlis sikit tuk celebrate bday melody n begunting [iyaaaaaaaaa aku tau sudah sangat lewat tuk gunting-gunting rambut ni] di Rumah Anak-anak yatim As- Sakinah Lok Kawi. Alhamdulillah niat kitaorang laki bini tercapai tuk buat majlis di rumah anak yatim tu. InsyAllah majlis tu bukan yang pertama tau yang terakhir buat di sana, harap-harap sepanjang hayat dapat kongsi kegembiraan dengan dorang di sana, Amin.

    Rambut anak aku sudah rontok disana sini, kesiannnnn melody, da la dia ni pesen yang rambut sikit sekali rambut sudah rontok sangat ketarala kn. babahnya n atuknya bertegas nda mau bagi botak lagi melody sooo i ikut ajeee, kalau ikutkan lolanya memang mau bagi botak ja kepala c melody tu.

    Bab hidangan pula kami cater, masak sendiri n mak mertua bagi. 

CATER
nasi putih
daging masak kicap
sambal terung
ikan [aku nda tau ikan tu masak apa]
air jambu [i gez]
teh
buah-buahan

MASAK SENDIRI
nasi briyani
ayam masak merah
acar

MAK MERTUA BAGI
satay
kuah kacang [mestila ba kasi knnnn ayooo]
nasi impit


    Then tuk candy buffet tu of coz all the candy's beli, kek ORDER okeyyyy [huh, ingat ada adik yang pandai buat kek ni mau buatkn, but nda menyesal order kek tu sebab sangat sedappppppppp masih terasa isi yam dekat kek tu], homemade cookies n mango puding [ni je la yang adik aku kuasa mau buat sebab senang kan].

    Most of the thing's yang ada atas meja tu semua handmade, kuasa kuda telah meresap ke dalam jiwa ku, kad wishes tu, photo booth punya aksesori tu [konon] n door gift tu semua handmade, puas ati aku, dapat save budjet sikit-sikit n 8cually memang ada niat mau venture bisnis ni dekat kk, sebab benda-benda gini such as candy buffet n photo booth ni dekat kk masih baru lagi.

    Adalah sempat amik pic tyme majlis tu tapi part amik pic makanan pla xterambil [tuan rumah sangat sibuk]. Banyak pengajaran aku dapat masa berlansungnya majlis ni soo next majlis, insyAllah sudah tau apa yang patut n nda patut buat. Nda mau banyak cincong jom scroll down.


orang sibuk berzanji bagai dia pun sibuk mau begayut @_@


jangan betulkan ke"Bright"an screen anda, muka aku memang beminyak


 bayangkan angkat beras lebih 10kilo tuk masa yang panjang @_@


 sesi merontokkan rambut melody


geng marhaban rumah anak yatim As-Sakinah


 handmade door gift n kad wishes


 candy buffet hasil tangan my sister





 melody with cuzzie belah laki aku


 semakin hari semakin seperti aku budak ni, syukurrrla nak


 one of the child yang tinggal di rumah anak yatim tu


n gambar seterusnya adalah my jemputan


























    Semoga melody menjadi anak yang solehah, anak yang pintar, anak yang beriman dan anak yang taat dan setia kepada ibu bapa, Amin. Ya Allah lindungila anakku, panjangkanla umur anakku dan murahkanla rezekinya, Amin ya Rabbal Al-Amin.



No comments:

Post a Comment