Wednesday, May 25, 2011

BUASIR PART III

uiiii nda habis-habis lagi ka entry pasal buasir ni???? well ini yg last la ni, pasni teda lagi aku mau post pasal buasir kecuali aku kna buasir balik wakakakaakka, so dari cara aku cakap tu sudah tau la kn buasir aku da sembuh n FYI bukan disebabkan oleh ubat yang aku beli dekat farmasi punya makcik yang malukan aku tu tapi ni ubat dari nenek aku, cehhh buang duit betul aku beli ubat lecak-lecak macam marjerin tu ba.


soalan
i) apa ubat yang nenek aku bagi tu?
ii) sangat berkesan ka?
iii) berapa lama pakai?
iv) berapa lama ia amik masa tuk sembuhkan buasir tu???


jawapan
i)MANJAKANI yang yang fresh tu, yang masih belum d proses [aiii patutnya aku amik pic ba tp sori aku malas] so proses dia adalah dengan menjemur biji-biji manjakani ini adalah untuk memudahkan proses menghancurkan ia menjadi serbuk, so korang boleh pilih tuk tumbuk guna lesung batu atau pun guna blender. dan untuk keselamatan dan kesejahteraan semua, jika memilih untuk menumbuk manjakani tu guna lesung batu sila pastikan lesung batu tu basuh bersih-bersih, pastikan teda kesan-kesan lada, kang kalau pedas lubang bontot korang jangan pla mau salahkan aku ahh, aku da bgtau awal2 ni. bagi aku lagi bagus hancurkan manjakani tu guna blender tuk hancurkan benda kering tu [alaaa ndakan tu pun korang dak tau kn] - tapi part yang ini sebenarnya bukan aku yang buat, hihihi nenek aku tolong buat, aku tolong jemur ja.


ii) SANGAT-SANGAT-SANGAT-SANGAT BERKESAN wa cakap lu!!!!


iii) aku pakai adalah dalam 2 kali sahaja, sekali aku pakai sebelum tido n sekali aku pakai tyme mau p keja, FYI kalau korang memang tumbuk or hancurkan manjakani tu halus-halus tidak akan rasa apa-apa pun okey, dak akan rasa gatal-gatal, coz aku mula2 tu fikir macam alahaiiii selesa ka pakai bendala ni dekat lubang bontot aku, dak gatal ka? the answer is macam yang aku cakap td tidak akan gatal kalau buat halus-halus, n one more thing nenek aku pesan MASA PAKAI LETAK AIR SIKIT BAGI DIA LIKAT SO BENDA TU SENANG MELEKAT DEKAT LUBANG BONTOT LA [kalau rasa-rasa dak dapat buat sendiri, minta la tolong sesiapa yang sudi membantu yang betul-betul simpati dengan kita sampai dak kisah sangat mau sentuh lubang bontot kita T_____T]


iv) aku pakai sekali tu ja pun sebenarnya aku da dak rasa pedih pun, hari kedua pakai aku da rasa buasir tu da mengecut, so bayangkan kalau pakai hari2 konpom masuk semua buasir tu n turn jadi normal balik, silap-silap jadi cantik macam bontot baby hahahaha.


ok, sudah habis ceta pasal buasir, oh ya sebelum aku lupa, mama aku juga cakap serbuk manjakani tu kalau ada lebih-lebih simpan jangan buang sebab lepas bersalin sok boleh pla tabur [dak la ba tabur, hiperbola sungguh!!] maksud aku buat macam dekat buasir tu untuk mempercepatkan kesembuhan luka jahitan n bagi lagi ketat kaw-kaw ^_*


so sekianla ceta pasal buasir ni....

4 comments:

  1. Nk cuba lah nnti.
    Tima kasih infonya..

    ReplyDelete
  2. salam sis..nk tnye..lpas tepekkan manjakani tu..die mcm bkerak ke lpas biakan kering kat buasir tu?tq kak..huhu

    ReplyDelete
  3. itu lah, saya pon nak tahu jugak. berkerak ke lepas guna semalaman. sbb sekarang ni sakit sangat sampai x leh nak jalan.

    ReplyDelete
  4. PENAWAR BUASIR
    Kalau serasi satu hari dah nmpk kesan..sembuh dlm 3-7 hari ..blh stop klu dah ok@puas hati.

    BELI SEKALI PAKAI BANYAK KALI ATAU TERUS SEMBUH!!

    http://zaitiakhtarramli.blogspot.com/2014/10/penawar-buasir-dan-khasiat-herba.html?m=1

    SILA HUBUNGI saya di sini:-
    whatsapp direct
    klick-- 📲 www.wasap.my/60123228136

    ReplyDelete