Saturday, May 21, 2011

BUASIR PART II

"salam puan, di sini ada jual ubat buasir" aku bebisik dengan orang yang keja or aku rasa empunya farmasi tadi. "ahhh ada, ubat buasir yang macamana kamu mau, sapa yang buasir? kamu?" dia reply aku dengan nada yang ahhh tersangatlah kuatnya sampai aku rasa semua orang dekat farmasi tu freezee kejap macam dalam wayang or katun yang selalu kita tgk tu, aku dak tau la keadaan muka aku mcmana tyme tu, tapi aku rasa macam rasa panas jugala muka n telinga aku, malu oiiii. aku tepaksa la mengangguk n senyum kambing sambil ketap gigi kata "ya, saya yang ada buasir, boleh suggestkan ubat mana satu yang sesuai untuk IBU MENGANDUNG macam saya ni pakai" saja ja aku highlitekan IBU MENGANDUNG tu kan, asal saja dia tau aku bukan kena buasir sebab aku makan lada dak ingat donia tapi memang NORMALkan katanya orang ibu ngandung kena buasir [tapi bila aku selidik kazen2 aku tadi, sorang pun teda buasir, huh!].

so makcik ni bagila aku dua pilihan ubat, yang satu ni rupa dia macam peluru...

sebiji gini rupa ubat tu

ubat ni dia cadang lebih sikit, aku pun dak tau napa ini yang dia suruh aku pakai, so di sebabkan dia tu empunya farmasi aku cayala dengan dia kn, rupa dekat dalam dia warna kuning n melekit sebiji macam marjerin [wahahahaha sori la aku bagi perumpamaan makanan, aku nda sengaja] tapi mencabar jugala ubat ni, payah mau d sumbat ke dalam lubang ju...tu hahaha [aku ketawa bukan sebab aku suka tapi aku tengah kaver malu ni].

then dia amik lagi satu jenis ubat sebiji macam bentuk ubat gigi....

bukan ubat sebenar, gambar hanya hiasan

yang ni dia kata ada muncung, juz bagi masuk dalam lubang ju.. then pam, tapi dia cara dia cadangkan aku bendalah ni ala-ala ja, so aku macam dapat pick upla ubat ni dak baik mungkin, so aku dak amikla, tapi aku rasa ubat ni mungkin lagi senang tu di apply sebab dia ada muncung n ko tinggal pam ja, not messy, bukan macam yang di atas tu, soooo messy okey!!!!

aku rasa macam lepas ni aku mau beli benda ni...

aku dak tau pun benda ni ada jenis2 okeyyy

aku dapat idea mau beli benda ni bila aku teringat ada satu movie cina c sammy cheng yang belakon, dia beli benda ni sebab dia peknen n dia dapat jangkah nanti dia mesti kena buasir so dia belila pelampung ni. masalah aku sekarang ni di mana aku mau cari pelambung ni ahhhh, tapi bila aku pikir2 lagi kalau duduk dekat pelampung yang belubang ditengah2 macam luabng jamban ni dak makin tekuar ka tu  buasir tu [ermm aku imagine lebih].

apa-apa pun, ni semua dugaan aku kena terima dengan hati yang tebuka n tabah, sebab mesti ada hikmah dia benda2 gini jadi dekat aku [terus aku teringat apa yang BFF aku cakap ari tu, kalau tyme ngandung mudah jalannya tyme besalin karang mesti ada dugaannya n begitu juga sebaliknya]. ya aku merungut n meluah-luah pasal sakitnya buasir ni, kadang sampai macam mau menangis tapi bila aku fikir balik, biar aku yang tanggung semua kesakitan yang penting baby aku sihat, aku sanggup tanggung apa pun kesakitan demi baby aku, biar aku yang sakit jangan baby aku, Ya Allah lindungila bayiku, panjangkan umurnya dan murahkanlah rezekinya, Aminnnnnnn.

No comments:

Post a Comment