Friday, May 20, 2011

BUASIR!!!!!!

yaaaaaa aku terpaksa buang rasa malu, segan, shame dan seangkatan denganya, aku ada buasir sekarang ni. huhuhuhuhuhuhuhu sakit beb!!! T____T  aku adala p buat kajian, tanya kawan2 yg penah mengandung n tanya sendiri nurse n doktor dan mereka semua cakap benda ni adalah NORMAL bg orang yg peknen, yesss bila aku dengar n baca NORMAL tu mcm alahaiiii tersangatla normalnya kn, tapi aku dak rasa normal ok, aku dak penah kena benda ni soo ni macam kejutan bagi aku la, memang tekejutla, ada bnda keluar da tu siap bedarah-darah sapa dak sentapkan.

pastu aku pun cari n tanyala kawan2 n nurse serta doktor macamana or apa ubat tuk buasir ni, rata2 cakap minum banyak air, okeeeyyy aku minum banyak air, pastu jadi keja tuk aku pla p tandas selang 5 minit da tu hazab pla tyme dduk dkt mangkuk tandas tyme mau kencing kan [korang dapat bayangkan ba kn apa maksud aku bila hazab duduk atas mangkuk tandas tu kn?], pastu BFF aku pla cadangkan p farmasi beli benda macam gel tu tuk lapkan sekali gus tuk masukkan bendalah tu ke dalam balik [jap g aku serbu farmasi p beli] pastu dia pun ada bgtau juga, klu dak sempat beli gel tu pakai lendir lidah buaya pun ok juga [ok aku teda lidah boya so option aku mmg gel la kn] pastu aku baca dalam blog ni dia cakap pakai balm petroliam tu [aku ada gel tu, mungkin jap g aku try pakai tengok mcmana kejadian dia] soo far yang aku baca n dapat tau semua cakap mmg doktor dak akan dapat buat apa2 kecuali nasihatkan mnum banyak air, jangan makan pedas n bagi ubat sumbat dekat jubur tuk senang buang air besar or gel tu coz tuk buat lebih dari tu adalah tidak berpatutan kerana ini memang NORMAL tuk orang yang peknen n buasir ni akan ilang selepas besalin kang [ini membuatkan aku dak sabar mau besalin!].

memang dugaan la kena buasir ni, duduk payah, masa mau bangun tu kekdahnya aku da macam orang yang dalam pantang, tido pun susah, sabarrrrr demi bayi tercinta T__T dak apa la yang penting baby aku sihat n panjang umur, Aminnnnnnn.

No comments:

Post a Comment