Monday, June 3, 2013

HAUL MAKE UP PART I





Aloha kamu-kamu ini Enrty pembuka d bulan JUN









Cut story short jom tengok pic haul tu









ni suma beli dalam bulan mei









aku suka mau share yang ni dulu








BB Cream by Za, Nymph Aura Volumer by Etude House n Nymph Aura Volumer Mist also by Etude House




Sekarang ni aku gila make-up ala-ala korea, aku suka tengok cara make-up dorang yang simple n flawless tu, cantik n sedap ja mata memandang. so dengan itu rajinla aku hari-hari p online youtube tuk cari sumber inspirasi, belajar teknik n also brand apa yang best d pakai.





BB CREAM BY Za

Ok bb cream ni aku tejebak beli sebenarnya, bukan ada pasang niat pun mau beli tapi d sebabkan aku tengok packaging dia kiut aku tebeli, bodo betul, harga RM22.90 nah sudah ada kerugian d situ. so far aku cuma baru sekali pakai bb cream ni, aku rasa bb cream ni kalau mau pakai untuk kulit macam aku kena pakai tipis ja sebab klu banyak nanti nampak macam gelap sebab bejemur d bawah matahari. bb cream ni dia 12 in 1 segala mak nenekla dia boleh cover, kononya senang ceta Za mau bagitau yang kalau pakai bb cream ni nda payah sudah pakai apa-apa such as sun block, concealer n everything la. aku belum berani mau suggest beli bb cream ni sebab aku belum puas ati dengan efek dia, mungkin ada cara tuk pakai bb ni, tengah cari jalan tuk pakai bb ni [padahal nda mau rasa bersalah sebab sudah membazir beli bendalah ni].




NYMPH AURA VOLUMER BY ETUDE HOUSE

Dis thing kalau mau pakai kena blend dengan bb cream, dia buat muka ko nampak macam glowy, tekstur dia lembut n wangi n kaler dia lite pink, kalau mau pakai cream ni ukuran dia kena 1:3 dari bb cream ko. n the best thing is bb cream tu stay on d muka ko. aku sudah try campur cream ni dengan bb cream Za, bb cream Cats Wink by Tony Molly n Super Beblesh Balm BB Trople Function memang superb n no touch up.




NYMPH AURA VOLUMER MIST BY ETUDE HOUSE

Yang ni mist dia, macam moisturizer. pakai before n after make-up, bau sedap n rasa sangat segar. aku rasa selain dari cream aura tu mist ni pun mungkin salah satu sebab kenapa nda perlu touch up.






As for me apa pun make-up yang kita pakai kalau kulit nda sihat nda guna juga dan apa pun brand yang kita pakai kalau dak pandai olah memang ke laut juga. aku suka make-up yang simple n cepat n cantik n make-up korea ni betul-betul menepati citarasa n kemahuan aku. sekarang CC cream belum lagi meletop macam bb cream, aku dapat rasakan nda lama semua wanita d malaysia akan mula memperkatakan pasal cc cream ni. akan ada update pasal cc cream tu nanti, tengah tunggu shipping from korea ^_^ nda sabar mau pakai. aritu da test try walaweiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii memang jatuh hati gila kambing dengan cream tu, konpom pasni laki aku nda sempat mau membebel sebab lambat besiap aku sudah duduk sebelah dia dalam keta hahahaha, silap-silap aku yang membebel sebab dia lambat besiap @_@









Majulah Cantik Untuk Wanita Malaysia.









Ok, bai.









No comments:

Post a Comment