Wednesday, May 29, 2013

SEPANJANG MEI PART II





Kisah nek turun kapal terbang nda berenti d kehel ja, balik dari kehel terbang g p Langkawi tuk kursus, gila lama berabis nda kuar dari sabah tuk kursus ni, gembira gila dapat jumpa kawan-kawan dari HQ. bila da jumpa semua mata jadi bulat sebab tekejut tengok aku macam kui pau bejalan hahahaha. 









16hb mei tu terbang p kehel, sengaja amik flite pagi supaya dapat jalan-jalan d Jalan TAR [iyala mau menebus balik misi yang tergendala masa jalan dengan budak cinonet tu] wahhhhhh gilaaaaa [suka betul guna ayat gila kan] macam mau patah pinggang n kaki bejalan area jalan tar tu ja, puas ati jugala sebab dapat beli apa yang aku mau tanpa gangguan.










Jam 10 malam barula bertolak ke Kuala Perlis tuk naik feri ke langkawi, adoiiiiiiiiiiila jauh betul perjalanan tu, penat badan, memang full blast la aku rasa aritu. sampai jeti dalam jam 4 pagi, laju juga driver bas tu bawa bas. then sampai jeti tu betapa lagi d sana adalah dalam 3 jam menunggu feri. tuk 16hb mei tu kalau ceta transportation complete sudah dari KETA + KAPAL TERBANG + ERL + LRT + BAS EXPRESS + FERI + BAS EXPRESS = LUNYAI  (-.-)









so stop dulu taip banyak-banyak, tepek gambar dulu









kenapa pramugari n pramugara MAS sekarang sudah nda VOGUE macam dulu-dulu tu ah????









dalam ERL, huh kalau ceta pasal ERL ni, aritu aku beli tiket guna mesin tiket tu kasi masuk duit RM50 sekalinya mesin tu nda bagi balik balance ah, pegi kaunter info dia, dorang suruh isi borang, then aku mintala dorang bagi duit balance aku kan pekrja tu nda berani kasi, dorang cakap kena tunggu arahan dari HQ, ramai jugala orang yang kena pasal mesin tu aritu. melayang RM15.









sampai Langkawi nek lagi bas tuk p tempat penginapan









memang bestla kursus tu [aku kalau kursus team building memang best ja sebab teda masa aku mau tido]









Bos yang atur kursus tu bagi kami free tyme ari ahad tu sampai malam, cayalah bos, bos memang terbaekkkk. so merayaula kami ala-ala tourist d langkawi tu. dari tempat patung helang besar p makam Mahsuri then singgah makan dekat restoran ntah apa lupa nama dia tapi makanan sedap n murah pas makan singgah kedai jual gamat pastu pegi Pantai Cenang then pi memborong coklat d Pekan Kuah. tapi coklat-coklat aku nda borongla sebab nanti mau outstation g p labuan beside aku tengok harga coklat d langkawi mahal dari labuan, Daim tu d Langkawi RM15 lbh tapi d Labuan baru RM12 lbh. Aku cukup elak dari p tempat-tempat yang jual segala pinggan mangkuk tu, aiiii takut aku nda dapat tido malam nanti memikirkan bendalah tu ja, kalau ringan-ringan nda apa juga boleh consider beli [padahal duit nda banyak hahaha].









i juz wonder kenapa kepala burung tu menghadap ke sana????









 makam mahsuri with my kursus frenz










 with nathan, he such a gentlemen i tell u










 rumah mahsuri










 dekat bawah kolong rumah mahsuri, btw rupa-rupanya ada pula gadget tuk ketuk tikus kan hihihi










 besantai d pantai cenang, gila pasir tu adalah pasir paling lembut aku penah jumpa n injak selama aku hidup ni










 jom kaka abang [pacik macik sebenarnya] bantai lompat biar pun sudah tua hihihihihi










 yang ni group muda remaja la sangat hahaha










kami semua









the end









ok, bai 










malas mau taip apa-apa sudah hahahahahahaha









No comments:

Post a Comment