Wednesday, June 5, 2013

HAUL MAKE-UP PART II





Aloha kamu-kamu ^_^









jom sambung balik ceta pasal haul make-up









as u all can see nama benda ni adalah GOODBYE PORE EVER by ETUDE HOUSE


Untuk yang ala-ala jaga kulit macam aku ni memang bila pakai make-up selalu ada masalah dengan liang pori ketara dengan jayanya, bila make-up tengok liang pori tejojol d permukaan tulang pipi terus rasa macam mau basuh muka n duduk sendirian d balik pintu sambil ada hembusan angin beserta daun [korea sangat!] tapi sejak tahu kewujudan bendalah ni semua d atas adalah poyo belaka @_@ serius bila pakai stick ni memang nda nampak tu liang-liang pori, tertutup dengan jayanya, dia ni umpama simen yang memaitung permukaan yang belubang-lubang itu. dia ada dua jenis, satu macam yang d atas tu main stick n satu lagi macam cream, aku pilih yang stick sebab aku serba serbi mau cepat so bila pakai stick ni aku nda perlu buang masa mau tunggu dia betul-betul kering sebelum pakai bb cream or foundation - jimat masa aku sudah  2 minit -.









CATS CHU WINK CLEAR PACK by TONY MOLLY



Bedak d atas ni bukan compaq powder, dia macam bedak penyerap minyak d muka. ada dua jenis kaler tuk bedak ni satu CLEAR SKIN n satu lagi CLEAR BEIGE. Aku pilih clear beige cos kulit i kan ala-ala naomi kembel @_@, pakai bedak ni nda perlu tebal-tebal jus touch lite-lite ja, fokus kepada T-ZONE sebab untuk yang oily skin kawasan tu memang kediaman rasmi dorang kan. Bedak ni bukan setakat sesuai pakai dengan BB cream ja, pakai juz cream moisturizing semata-mata pun ok [aku akan buat gini kalau aku superrrrrrrrrrrr malas mau make-up].









CORRECTER PEN[aku buat-buat nama dia sebab aku nda pandai baca bahasa jepun] by DAISO n LIP BRUSH by DAISO



Gila aku memang paling suka masuk DAISO, biar balik-balik masuk sna memang ada ja benda baru aku jumpa, da la barangan dia bekualiti pastu murah pula. Tuk yang correcter pen tu so far aku rasa ok la, kalau pakai tuk bagi ilang smudge eyeliner masa pakai [tangan teketar-ketar ala-ala parkinson] memang ok tapi tidak superb ah, dia masuk kategori juz nice sebab kena pakai tisu juga pas pakai tu pen, tapi smudge tu memang ilangla. Untuk lip brush tu selalu aku kalau beli lip brush bila pakai palit d bibir mesti adala barang 2-3 helai bulu yang tecabut then melekat d bibir aku [maklum aku suka beli yang murah-murah ja] tapi yang ni memang siok sebab langsung nda tetanggal bulu-bulu tu d bibir aku.









EYELINER by SILKYGIRL, MASKARA BROWN COLOUR by DAISO, EYEBROW PENCIL by DAISO n SILKYGIRL BIGEYE 2 IN 1 EYELINER




Eyeliner hitam tu memang the best, so far aku pakai memang nda cair d mata, so far aku test pakai selama 8jam, superb no smudge dekat mata aku. Maskara tu pula aku beli sebab adik aku cakap maskara ni best sebab dia bagi lentik bulu mata bila pakai walaupun dan pakai pelentik bulu mata, so far okla, aku kalau pakai maskara memang kena pakai pelentik bulu mata sebab rasa macam nda siap ja kalau nda pakai pelentik tu. eyebrow pencil tu memang best sebab yang ni pun adik aku yang suggest, daripada nda pandai mengalis kening jadi pandai buat kening sebab pensil ni la, pensil ni cepat habis stok sebab ramai kali orang tau kebagusan dia. bila ada stok aku dengan adik aku memang konpom akan terus beli tuk buat stok. lastly tuk eyeliner 2 in 1 tu aku beli bukan sebab aku ni mau sangat besarkan mata aku tapi sebab aku mau buat cabut kening so belila sebab ada pencil kaler putih tu [susah betul mau cari pencil putih d kk ni] sekarang ni mau save-save budjet so belajar buat kening sendiri. nanti aku ceta macam mana aku buat kening ni ah.









BABY LIPS(MANGO PIE) by MAYBELLINE, WATERSHINE PURE (CR31) by MAYBELLINE n  REVLON COLOUR STAY LIP LINER (RED / ROUGE)




Lip balm harus d pakai sebelum pakai lipstik bagi akula, beli ni sebab tejebak tengok iklan bibir model tu halus mulus ja @_@, gincu tu pula aku beli sebab aku da bosan kaler-kaler yang aku ada so tukar angin beli kaler ni n lastly lipliner tu aku beli sebab mau matching kan dengan lipstik red pupa aku hari tu.









k tu ja, lagi 1 barang tu sok-sokla aku update, malas gila pula tiba-tiba [plisss la]









Majulah Cantik Tuk Wanita Malaysia








Ok, bai.























No comments:

Post a Comment