Monday, April 15, 2013

OH MY PIXY





Ok, aritu ada post update pasal make-up simple aku guna bedak MIYAMI n kali ni pula aku mau update pasal bedak ni...



















tapi sebelum tu tengok dulu ba owner blog ni pakai bedak tu


















serius hp aku ni memang terbaek, ini bukan guna flash ka apalagi camera 360


















ni muka aku masa nda kena cahaya



















ok yang ni masa amik pic memang nda menghadap cahaya matahari

















arini firstyme aku try brand PIXY ni, so far aku pakai macam best sebab aku cuma stay dalam opis, al-maklum opis kn beaircon so untuk muka beminyak secara maksima adalah mustahil kn, belum lagi try guna bedak ni tuk bersiar-siar d luar kawasan aircon. aku memang kalau mau beli bedak stail-stail gini memang akan beli yang refill ja sebab bagi aku jimat, kalau nda ngam dengan kulit aku, aku nda rasa menyesal beli n nda akan makan banyak ruang dalam beg make-up aku. so aku sudah p round semua tempat cuma WATSON yang jual pek refill ni murah, kalau nda silap aku aku beli pek refill ni d watson RM11.80 n aku rasa pek yang aku beli adalah keluaran yang terbaru, d muka depan box pek ni dia cakap bedak betahan selama 8jam. tahan ka selama 8jam? muka beminyak ka? jap karang aku komen, kamu tengok pic dulu k



















macam ni la rupa dia pek refill tu


















pek dalam pula macam ni rupa dia



















tengok pek bedak tu









aku betul-betul rasa berbaloi beli pek refill ni sebab pek dia selamat nda akan mudah pecah sebab ada cover n kiut ja, klu macam brand lain ada sesetengah tu juz plastik ja bikin cover tp yang ni memang siuk ja aku tengok, betul-betul rasa duit yang kuar tuk beli bedak ni berbaloi.

















mau tengok macamana rupa pek tu lebih dekat???

















seeeeeeeeeeeeeeeeeeee rasa berbaloi kan









tengok pek tu memang rasa senangla n nda makan ruang dalam beg make-up, memang tiada alasan la nda sempat mau touch up kn.









bebalik kepada persoalan beminyak ka tidak, so untuk muka aku yang memang beminyak ni bila aku pakai bedak ni nda pula beminyak tahap gaban muka aku, terus trang muka memang beminyak tapi minyak yang lite-lite ja bukan macam pakai bedak tau BB CREAM  yang muka beminyak gila bila tekap muka tu umpama bedak tu servis bertukar tangan ke tisu T_T [aku tau ada yang nda faham ni maksud aku] n soal betahan 8jam tu, terus terang aku cakap memang kena touch up jugala tapi nda tebal juz touch up dekat tempat-tempat yang beminyak ja n yes dengan cara begini memang betahan 8jam ya.









so, begitula ceritanya mengenai bedak PIXY BROWN ni, bisuk panjang umur aku update pula post pasal PIXY yang pek satu lagi [yang kaler biru n putih tu, cececececece banyak beli bedak kak, welllllllllllllllllllllll bedak murah memangla boleh beli 2-3ketul T_T]

















terimala pic aku lagi ba










terus terang pic ni langsung xbeEdit
















Majula Cantik Tuk Wanita Malaysia.








Ok, bai.






No comments:

Post a Comment