Friday, April 12, 2013

MAKE UP SIMPLE





Aloha, aku bukan jenis yang pandai pakai make up kaw-kaw punya, aku pandai make up yang lite-lite ja, p opis ka, p mall ke hatta ke kenduri orang kawin ka semua make up aku jenis simple ja, bab make up aku memang bukan jenis gamble yang men harung ja sebab keKONPIDEN aku sangat penting bagi aku, kalau aku make up tebal-tebal pun tapi aku xkonpiden nda guna juga sebab seharian tu aku akan rasa nda sabar mau balik rumah or cuci ja make up tu, so daripada aku menharungi hari yang nda best sebab rasa nda konpiden n membazir sebab lepas make up terus cuci bek aku amik langkah selamat dengan meMAKE UP kan muka aku dengan cara yang paling aku selesa.



















ini adalah make up kit aku



















simple gila kan



















BEDAK MUKA

aku balik bejinak-jinak guna bedak MIYAMI ni, mama balik-balik cakap dengan aku baik g pakai bedak miyami ni daripada ko pakai bedak mahal-mahal tu sebab result dia lagi best dari bedak yang mahal tu, infact mama cakap satu artis ni yang memang dia kenal pakai bedak ni. At first aku refuse sebab pengalaman mula-mula pakai bedak ni memang nightmare, mula-mula pakai bukan men cantik halus mulus ja rupa sekalinya bila da tengahari ya ampun chek muka dekat cermin bedak tu sudah meluncur jatuh sebab muka aku beminyak, tegelincir kali bedak tu kn, then kaka angkat aku pula advise aku kalau mau efek yang baik pakai miyami ni kasi basah span tu. Ok then aku try buat gitu still efek nda bagus sebab aku ni kebiasaan kalau pakai make up mesti mau pakai cream muka, so bila pakai cream muka then span basah mestilah cream tu melorotkan [fahamka?] so masa tu aku give up pakai bedak tu n terpaksa pakai balik bedak yg kononnya mahal tu. then satu pagi hening yang mulia aku blogwalker tempat kaka ni kakyaOhyaya serius bila tengok tutorial akak ni aku terus pick up macamana mau pakai bedak tu, tapi akak ni dalam tutorial tu xguna miyami tapi pixy but method tu yang penting. So sekarang macam mau loyal pula sama miyami, da la murah pula harga dia, gaji ni konpom borong miyami bikin stok hohohoho.










KENING

Serius kalau bab kening sebenarnya aku FAIL berabis, mati-mati aku p buka youtube beGURU sama c MICHELLE PHAN tu tapi tetap juga nda masuk ajar, so cut the story short, aku guna method aku sendiri tapi nda dapat aku share sini sebab aku nda pandai explen g pun hellooooo mcm ada yang mau tau pun kan hihihihi









ALIS MATA / EYELINER

Ok kalau bab alis mata im proud to say that i can do it la, tp blm masuk kategori champen la, yang ni aku ikut mood aku, kalau aku mau nampak seksi aku lukis-lukis d hujung mata tu macam c Angelina Jolie tu tapi kalau aku malas, aku lukis nipis ja dekat betul-betul dekat garisan mata tu atas bulu mata tu. bawah mata biasanya aku nda buat sebab aku belum jumpa g eyeliner yang betul-betul xbikin comot bawah mata aku









BULU MATA

As for bulu mata ni, aku guna Koji eyelash curler ja [aku ada post pasal benda ni] serius aku pakai ni ja, teda pakai mascara pun, kalau rajin pakaila n efek memang superb la tapi kalau malas mau pakai mascara pakai eyelash curler ni semata-mata pun sudah enuf









LIPS

Tuk bibir aku pakai lip balm then pakai lipstick pupa tu ja, senang ceta hihihi. Tuk lipstik pupa tu memang the bestla, merah menyala tapi merah dia nda bikin sakit mata tapi bikin tegoda lagi ada hihihihihi.










So simple kan


















































































Niat memang mau sharing dan bukan mau menunjuk-nunjuk pandai ^_^



















Majula Cantik Tuk Wanita Malaysia

















Ok, bai.


No comments:

Post a Comment