Thursday, September 23, 2010

GUY OWEZ WONDER N ASK WHY

selalukan guyz have this kind of Q dalam pala otak bila berhadapan dgn gurl2 sejati seperti kita2 semua ni, susah sangat ke nak faham kita kaum hawa ni wahai insan2 dlm golongan Adam???

?????? susah ke????

well maybe ada Q dr guyz yang saya tahu n saya boleh jawap:-

Q1: Why pompuan suka sangat begaya n suka make-up walau pun tuk kuar ke kedai mamak depan rumah?
A: Cause pompuan sudah d lahirkan secara semulajadinya mempunyai naluri ingin sentiasa cantik n kemas (btw who would tot sapa yg kita akan jumpa tym pegi kedai mamak tu kn, mana la tau tetiba boleh teserempak dengan prince charming, boleh???) hahaha

sambil menyelam minum air

Q2: Why pompuan pemalu at first tp bila da kenal ermmmmm trus pop up rasa mnyesal with pernyataan "klu aku tahu macam ni gaya dia, sumpah aku tak usha dia dulu"
A: mengikut pengalaman saya, bukanlah semua pompuan bersifat begitu tapi tidak d nafikan memang ada segelintir (sila ambil perhatian perkataan SEGELINTIR merujuk kepada jumlah yang sangat kecik Okayyy) yang mula2 malu2 tp sebenarnya..ya ampun perangai mengalahkan GENKIS KHAN (ejaan nama salah, tapi malas nak refer buku sejarah balik. incik genkis jgn marah ya, ini cuma perumpamaan).dan bg soalan ini saya tidak boleh komen banyak2 n lebih, saya takut nanti saya KISAS :8)

Q3: Why pompuan bila marah dorng lebih suka diam n let us guyz ni tertanya2?
A: sebab kita pompuan lebih suka diam bila marah sebab takut kang telepas pla kata2 yang tidak sepatutnya, wahai incik2 Adam sekalian kita pompuan ni bepegang pada 'telajak perahu boleh d tarik tp telajak kata, silap haribulan kena break' hahahah (benggongnya simpulan bahasa aku tu) but then seriusly (sila bayangkan muka saya sedang serius, terima kasih) kita pompuan lebih suka diam sebab kita nak jaga hati korang n sebenarnya kita pompuan sedang menilai adakah berbaloi tuk marah n seterusnya bawa isu tersebut ke Stage pergaduhan but honestly bila pompuan dah diam tu maksudnya dia nak kena pujukla, ayooooo itu pun mau tanya lagika????.

Q4: Why ada juga pompuan yang curang?
A: Simple je jawapan dia sebenarnya, pompuan akan curang bila dia rasa tak disayangi, tak diperlukan, tak diambil perhatin n paling utama pompuan akan curang kalau lelaki curang terhadap dia {but tuk jenis pengevenge macam ni jumlahnya agak sedikit ya tapi kemungkinan akan bertambah itu sangat cerah hihhihi.}

Q5: Why pompuan menangis, marah menangis, gembira menangis kalau sedih lagi la menangis? adaka pompuan menggunakan airmata sebagai satu cara tuk meminta simpati atau pun mengambil kesempatan?
A: Hoohhoohhho pengalaman saya d zaman ini, da jarang sangat pompuan nak main tangkap leleh2 ok, pompuan sekarang da STRONG n hidup secara COSMO (apa kena mngena ni shella??) i mean pompuan sekarang da FEARLESS, their can live by their own allready so why bother to cry for the sympaty sake??? but then saya akui memang masi ada yang nangis bila marah, sedih n gumbira (saya salah satu daripadanya-saya mengaku), weiiii tu lumrahla, kan pompuan ni d anugerahkan hati yang lembut selembut sutera. but remember tears mengalir lemah d pipi tu ada seribu makna n seribu kata yang tak perlu d ucapkan (sastera nampaknya cik shella).

 

Q6: Why pompuan bila da stat nak rapat dengan dorg, dorg da mula bgtau senarai2 pelamin idaman, jumlah anak n rumah serta kereta idaman? padahal baru kenal seminggu tu.
A: Hihihihihihiihi nasib ko la dapat pompuan jenis tu, ermm well i think the bernas answer is, sekarang ni masa mengejar kita sangat cepat, kita baru nak pakai baju masa pla da pun pakai kasut, maksudnya, pompuan yang jenis ni nak surekan lelaki mana yang boleh d jadikan ketua keluarga, kira FILTER la ni, why waste tym??? if lelaki yang telah d hadapkan dengan senarai tu kalau trus cabut lari kan senang cari lain lagi takyah nak susah buang masa bersama ke hulu ke hilir but at the end tak sampai ke jinjang pelamin hahahaha, tym is gold honey [HONEY????ermmmmm].


but i think the GOLDEN RULE is both side have to try to understand each other, da namanya pun lelaki n pompuan tu berbeza so kenala try to undersatand [uishhh nama tetiba boleh tereja perkataan ni??] UNDERSTAND, trima kekurangan n kelebihan masing2 dengan hati terbuka and learn the other side jangan nak ingat diri kita ja kan, coz in diz world yang semakin small sebab ais dkt kutub tu yang da mencair (sekali lagi, apa kaitan?) cuma ada dua jenis manusia yang tercipta secara rasminya iaitu pompuan n lelaki yang tak rasmi tu jangan tanya saya yang part tu u all pun faham sendiri kn. ermmmm saya rasa macam tak nak pla truskan sesi Q & A sesama diri saya sendiri ni, sebab makin lama saya taip makin melalut benda yang saya ckp, saya tak nak korang ingat saya ni tak betul pla [perasan waras hahahaha]. well then maybe in future i might do dis Q & A again, might be la kn, hope so :)

No comments:

Post a Comment