Tuesday, October 5, 2010

bisik hati aku, ko PENGIKUT+PENJELES=XPENDIRIAN!!!!!!!

whoohohohohhhhhhhh aku marah gila tambah g dengan geram, memang dengan pompuan ni aku dah bebulu gila dr stat aku dengar nama dia sampaila aku kenal sapa dia, tapi disebabkan aku ni masih ada pertimbangan aku tetap juga bekawan dengan dia walaupun aku da lama dengar warning2 dari senior2 n kawan keliling bagitau dia ni bukan pompuan yang baik n jenis yang tikam dari belakang, tapi bagi aku selagi aku belum kenal n jumpa orang tu aku dak boleh judge dia without knowing her but then sekarang aku MENYESAL GILA kenal n kawan dengan dia, fuhhhh stat dari aku da malas mau tegur dia, dia da mula tunjuk perangai buruk+hari busuk dia, serius aku cakap dia memang berhati busuk, aku dak suka memandai cakap orang hati busuk tapi dengan dia aku berani cakap dia POMPUAN HATI BUSUK GILA dak padan dengan imej bertudung n title emak orang...mau cakap banyak pasal dia sure dosa aku betimpa2 hempuk kepala aku kan, nahh sini aku bagi list kejahatan yang dia buat dekat aku n rank paling pertama tu la KEBUSUKAN HATI DIA BETUL2 TERSELAH!
  1. lady yang selalu bertanggungjawab tuk amik surat kita setiap hari dekat peti mel pegi kursus BTN satu minggu sooo dengan hati mulianya [konon] pompuan ni tawarkan dirila tuk amik surat2 tu setiap hari, everytym dia balik dari amik surat tu aku heran napa aku dak penah dapat2 surat aku sebab tengok tarikh aku da sepatutnya dapat banyak surat2 cinta dari pelbagai pihak seperti digi, cimbank n ramai lagi la but then still tak dapat2 juga, aku naik heran, everytym balik dari amik surat dia jalan berlenggang letak surat opis dekat tempat surat n surat peribadi orang lain dekat opis ni dia pas dengan yang berkenaan n aku still dak dapat surat aku. so bila sampai 1hb tu hati aku tiba2 terdetik cakap "aku rasa surat ko adalah, tapi pompuan tu sengaja tinggalkn" n aku yg kononnya baik ati ni cakap balik dekat dekat ati aku tu "hish dak kan la dia buat gitu" selang je beberapa saat aku bedialog dengan hati aku tiba2 hp aku bebunyi n orang yang kol tu staff kitaorang yang d pinjamkan ke jab lain, dia suh aku kuar dr opis sbb dia ckp benda ni persenel, len macam da aku rasa [dalam otak stat memorize kalau2 aku ada buat salah ke apa ke] bila kuar opis, uncle ni tanya aku "sapa yang selalu amik surat sekarang ni?" aku jawapla minah tu n aku tanya dia napa tanya aku gitu. then uncle tu cakap "saya ada spare kunci peti mel, tadi pagi saya nak tengok kalau2 ada surat saya, bila saya buka peti mel saya heran kenapa semua surat yang ada dalam peti mel tu nama awak je seorang n surat lain tak ada, saya rasa dia [pompuan bodo tu] sengaja tinggalkan surat awak dekat peti mel tu" fuhhhhhh menyirap darah aku bila dengar apa yg uncle ni cakap n dan2 tu juga hati aku cakap "hah kan aku da kata, ko tak nak caya". aku pun pastu masuk opis n minta kunci peti mel dari pompuan tu n dia selamba je dia bagi [weh kalau aku la ada buat salah n da tau orang tu da sedar kesalahan aku tetap aku rasa nak tekucil segala tp aku tengok muka dia tenang gila okey] aku p peti mel n gez wat, belambak gila surat aku dalam peti mel tu, n bila aku buka suma surat tu aku tengok tarikh2 surat tu memang da lama, mana2 surat dr KK kira2 memang da seminggu n surat dr KL pla konpomla lagi lama kn. logikka sehari aku boleh dapat surat tu semua n logikka semua surat tu kena pos pada hari yang sama dari lain2 pihak???logikka??aku naik p opis trus ja sound dia dengan sora tinggi "ko memang pompuan hati busuk, seriusla aku cakap, ko memang hati busuk, aku dak sangkah pla perangai ko mcm ni, apasal ko tinggalkan surat aku, slama ni ko yang amik surat, aku dak pecaya setiap kali ko amik surat dalam seminggu ni surat tuk aku tak ada" tiba2 opis jadi senyap gila. then dia boleh jawap aku pla, "mana aku tau, memang pun selama ni surat tuk ko teda, mana tau posmen baru hantar pagi tadi" hah dia cakap baru hantar pagi tadi??? wehh aku amik surat tu jam 10 pagi okeh posmen cuma datang hantar surat p peti mel jam 12tghari kebawah n ini d akui oleh uncle tadi sebab keja dia penghantar notis, ok find kalau betul pun surat aku baru kena hantar tadi jam 10pagi dak kan la pla posmen tu yang kumpul2 surat aku then baru letak dekat dalam mel sebab hari2 memang keja dia send surat n memang hari2 dia akan hantar surat p peti mel tu n memang dia sorg ja yang jaga kawasan ni. pastu dia angkat fon n kol kawan dia n cakap bahasa ibunda celup dia tu sambil ketawa2 macam teda apa bnda yang jadi [gila saiko ni pompuan]. dan2 tu juga aku tgk ternampak post dalam FB dia cakap "I AM WHO I AM NOBODY CAN CHANGE ME" hah bagusla ko da ngaku secara rasmi yang ko memang hati busuk.
  2. dia boleh pla suka ati post dekat FB nyindir aku sekali dengan memfitnah aku dengan post berbunyi [yg aku ingatla, klu mau baca, p FB dia n tengok post2 dia yg lama tu,haha aku promot FB dia pla kn] "saya baru ja habis ajar anak saya berjalan semalam, haii seronoknya jadi ibu n to all my fren yang single tu cepat2la kawin sebab ini boleh mengelakkan anda dari MC TIPU [aku baru balik keja dr MC ari aku baca dia post d fb tu], TIDO TYM KEJA[bab ni aku dak terasa sgt sebab yang aku tau dia yg pling rajin tido, alasan penat jaga anak semalam] n paling penting to my single fren tu sila la elakkan diri dari KEMAKSIATAN" [sebab dia tau aku baru ja move out dr rumah parent aku]. hah!!! darah aku memang tinggal nak kuar dari telinga n dari mana2 lubang da, sukati dia cakap macam tu, ke dia amik dari pengalaman dia sendri yang mengaku tanpa sedar dengan kitaorang dulu [masa kitaorang masih bekawan] yang dia masa bujang2 dulu tinggal sebumbung dengan laki dia sekarang ni yang pada masa itu laki dia tu BF dia, sila amik perhatian DORANG TINGGAL SEBUMBUNG  n bagitau kitaorng tanpa segan silu tapi di tambah dengan kebanggaan cakap masa bujang2 dulu dgn BF dia a.k.a laki dia sekarang suka clubbing, aku tak kisah bab clubbing, standed la kan tapi yang bestnya dia ngaku tym clubbing dia suka teguk2 air kencing setan di ulangi AIRKENCING SETAN A.K.A ARAK n dengan bangganya lagi siap listdown jenama2 arak yang dia pebret. But then aku tinggal luar dengan adik aku, suma orang dekat opis tau tu. 
  3. sekali lagi dekat FB dia nyindir aku dengan postnya berbunyi "ari ni kucing teda, suma tikus berkeliaran n ada pla sekor tikus ni EL (betul ka EL) ermmmm" boley??? dia post macam tu n untuk pengetahuan semua aku EL tym tu n aku sorang ja yg EL tym tu so sapa yg dia tujukan post tu???
  4. kitaorang share printer, pagi tu aku tengah kelam-kabut nak print surat tuk bagi bos tiba2 printer denied aku, aku pelik apasal pla, semalam masa aku print ok ja, then aku p la tgk network n connection kan [aku tawakal ja tu main buka, sebenarnya aku ni boleh tahan juga buta IT] tapi ntah napa ari tu hati aku ringan gila n otak aku tiba2 boleh jadi bergeliga, aku p view n chek2  komputer aku kena acces denied!!! boleh??? oleh  sebab komputer dia mmg prime tuk printer tu so dia boleh la suka ati denied aku kn, then aku fikir2 balik, bila masa dia amik chance tuk denied aku sebab selalu pun pagi2 yang sampai opis aku dulu dari dia [dia selalu lambat okey, aimk WP2 tp sampainya lebih dari tu, n selalu mnta org tolong punchkan, kalau org lupa tolong punchkan dia, dia boleh amuk satu opis, ermm memang saiko pompuan ni] bila masa dia amik peluang tu?? then tiba2 aku teringat semalam aku balik dulu dari dia, pas2 tu jga aku lari p tempat punchkad then chek kad dia, dia balik jam 5.32pm [need to ceta lagi??, da fahamkn bila dia denied aku] lagi best ceta pasal printer, dia boleh siap kuarkan paper yang dia minta atas nama dia [org gomen taula psl hal ni] n biarkan dalam printer tu kosong, so maknanya bila aku nak print aku kena pakai paper aku sendri meaning aku kena mnta paper lagi la dari orang store, fuuuuhhh sabar ja la.
  5. hah ni lagi best, ada satu jumaat tu[kan lunchtym lama] aku p la tido n dia nampak n tau aku p tido, so d pendekkan ceta, PA kitaorang nak la bawa kitaorng p makan bila kuar yang dia nampak pompuan gila ni ja, so dia tanyala pompuan gila tu aku dekat mana n mau tau apa dia jawab [alaaa yang mmg penah kena kes macam aku ni msti boleh pick up da apa jawapan dia kn] dia tak tau aku p mana, pastu cakap mungkin aku da kuar [masa ni aku da bangun n dengar perbualan dorang, aku diam ja bila dia jawab gitu] tapi yang dak bestnya tu boleh pla dia kunci aku dalam opis sedangkan dia sedar dengan warasnya yang aku ada dalam opis, saiko-saiko, nauzubillahminzalik perangai dia ni
fuhhhhhhh kalau mau list down suma ceta pasal dia memang dak menang tangan aku mau menaip, n aku sengal plus geram gila dengan dia sebab dia bukan setakat suka buat buruk dekat aku tapi suka mengikut apa yang aku buat macam aritu aku potong rambut aku pendek so suma orang opis pujila kn, dia pla dengan bebulunya dengar aku kena puji p post dekat FB cakap "ada aku kesah" dan2 pla lepas raya baru2 ni dia potong rambut sebijik macam stail rambut aku [sila la p profile dia kalau tetiba hati gatal nak tau sangat betul ke tidak apa yg aku cakap ni n nak kenal sapa pompuan gila ni], sabar ja la. balik ceta napa aku geram ari ni, sebabnya, well d opis ni kecik kalau kita betepon dengan orang konpom orang dengar [aku biasanya kuar ja dr opis kalau betepon] tapi disebabkn org kol aku guna fon opis [dakan aku mau heret fon opis tu pla kn] tepaksala juga becakap tmpat tu, so yang kol aku ni pla orang yang nak jual rumah dkt aku [aku nak beli rumah, da lama niat ni] aku rasa dia terdengarla perbualan aku ni [alaaa dia memang suka pasang telinga pun] tengok2 tadi pagi a.k.a baru ni ja aku dengar dia cakap dengan kuatnya pasal dia pun nak beli rumah n da nak sain SMP arghhhhhhhh aku geram gila!!!!!!! haiiii mau cakap sabar ja la pun aku da mau temuntah sebab aku da besabar gila dengan minah ni, watever pun stop la dulu ceta psl dia ni, boleh kena strok bila ceta psl dia sbb bila ceta psl dia aku akan tekenang dengan kejahatan yang dia buat dengan aku tu.

 

No comments:

Post a Comment