Wednesday, September 22, 2010

DUGAAN PRE-ENGAGEMENT KA NI???

stage pertama wajah saya

saya sdh menghampiri stage mnjadi gadis HIJAU

Ini merupakan gambaran2 peringkat pertama kemarahan saya hari ini, tepat jam 1.30pm, hati saya sudah tidak dapat ditahan-tahan untuk terbakar [sila bayangkan bunyi api tengah membara tu, terima kasih], bayangkan incik rambut ikal telah sangat maklum bahawasanya saya sangat rush ketika itu, masa sangat menghimpit-himpit saya tapi dia boleh slumber katak         say sorry as if
nothing has happend n dats
yg betul2 buat saya terbakar and muka saya jadi mcm ni

mmg rasa d hati mahu saja teriak incik ikal dengan sesedap rasa seperti diatas

dan tidak semena-mena saya pula yang d persalahkan, masih ingat tentang cerita gegelung kuning saya? ya kerana gegelung kuning itu kami berdua mengadakan perang dunia ke-3, sepatutnya hari ni saya dan incik rambut ikal or maybe saya patut bg shortfom nama dia kerana saya tidak tau sampai bila saya boleh bertahan taip nama samaran dia begitu panjang setiap kali menulis blog, soo sekarang incik rambut ikal akan d kenali sebagai IKAL (hahaha adaka saya telah terpengaruh dengan novel tulisan Andrea Hirata-Laskar Pelangi??? saya kurang pasti). perasan saya ketika itu bercampur-bair baur, dan perasaan paling besar ialah MARAH dan bila saya marah saya akn tiba-tiba bertukar wajah n i hate when this happend cause i look sooooo fragile, benci sangat-sangat but then itu akan jadi bila marah saya tidak dapat disalurkan dengan sebenar-benarnya.

benci yang teramat bila jadi macam ni

eh apa hujung pangkalnya ceta saya ni?? erm untuk memendekkan ceta, saya geram dengan ikal sebab selama ni saya da banyak kali cakap n suggest pasal cincin couple tapi dia buat dek ja n ada sekali tu dia cakap "buat apa??? bukannya ada dalam agama tu, jangan ikut-ikut orang la" so saya pun gigit jari n berserah je la sebab da takdir dapat incik ikal yang tak suka ikut cara orang [pakai cincin couple a.k.a masa tunang n masa nikah nanti], sooo tuk lagi memendekkan lagi ceta saya, ari ni 22.09.2010 jam 11.30 sepatutnya saya bersama ikal pergi meninjau-ninjau gegelung kuning bertakthakn pertama  permata tuk majlis tunang kitaorg sabtu ni [ahhhh suka buat keja last minit kn, adatla, masih remaja..hohohoho] saya da lama aim cincin yang saya nak n sure gila babeng cincin tu mmg dalam badjet dia tapi boleh pula dia menafikan permintaan saya n tetiba kata "kawan saya ada bgtau dkt tempat *nama kedai di rahsiakan* ni ada jual cincin tuk couple, emas putih lagi n memang menepati citarasa u la yang nak sangat mutiara2 n permata2 segala tu, sesuaila tuk kita yang nak betunang ni" i was like WTF??!!!(saya jadi sangat marah ketika ini kerana saya sangat sedar saya tidak akan dapat cincin idaman saya n saya TIDAK SUKA emas putih di ulangi TIDAK SUKA EMAS PUTIH!!!, for me daripada beli emas putih bek beli silver ke hapa ke sbb pada pandangan ayu saya apa bezanya emas putih dengan silver n so on yang kaler silver2 tu???) tetiba pla n paling sedap d dengar d cuping telinga saya yang comel ni kawan dia suggest sila amik perhatian ya puan2 n tuan KAWAN SUGGEST!!! grrrrrrr mendidih saya, yang saya da naik bebuih [sila bayangkan muka saya serta mulut saya berbuih, terima kasih] siap ada masukkan element2 pujukan tuk suruh dia pakai cincin couple dia boleh endahkan n siap ceramah agamakan saya, mengamukla saya da la masa saya da suntuk n saya da sedar gila masa tu memang tak dapatnye nak cari cincin bila da sedar sangat saat tu saya jadi macam ni

serius memang serupa macam ni muka saya saat itu (tak malunya saya huhuhu)

but then sudah takdir saya dapat incik ikal yg sangat keras hati bila bergaduh, tak d endahnya saya walaupun saya nangis kuar ingus hijau2, dia buat bodo ja [betuah punya ikal, kalau saya tak ingat saya da jatuh cinta n da jalan jauh n relationship ni bukan setakat kitaorang bedua lagi da lama saya ditch u] arrrrgggghhhhh sepanjang perjalanan balik tu kitaorg diam dan saya akhirnya terpaksa akur [walaupun hati serius tidak suka gila!! besides im not a kidz anymore yang tak boleh fikir dengan matangkan, so i let it be-let it be dengan geramnya!!*brapa banyak da tanda seru ko shella??*]

rela ja la shella......sob-sob-sob

No comments:

Post a Comment