Wednesday, September 22, 2010

NO TURNING BACK, BUT SAY WHO WE CANT DO IT ANYMORE???

Wahhhhhh sapa-sapa yg sedang putus cinta atau sedang menyesali sesuatu yang melibatkan hati n perasaan memang trus kesat air mata n fokus gila dengan apa yg saya nak tulis ni, ermmm maaf yeee ini ceta pasal....
rambut panjang

dulu rambut saya gini

tapi sebabkan saya gatal n mudah terpengaruh saya....

cut my hair short [nasib bek kena dengan muka]

nak di jadikan ceta, sedang saya belek2 gambar2 yang dahulu2 tetiba terbit rasa menyesal tengok pic saya rambut panjang huhuuhuh lama gila jaga 5 tahun ohhh, soooo like ada sixth sense kn my sister c tokey kek [wah watak baru lg ni] tetiba kol n bgtau yang dia nak buat hair extension, wahhhhhh memang kenala, ada kawan gak hihiihhi [rupa2nya tokey kek pun nak rasa balik ada rambut panjang n F.Y.I rambut dia lagi panjang dari saya dahulu kala]

tepaksa pilih pic muka tokey kek yg tak berapa jelas takut dia minta royalti pla,wahhh,boleh?? hahaha

so cut story short, saya pun buat la some reasearch dkt google, n found out bout hair extention ni, rupa-rupanya hair extention ada banyak method or dlm bahasa saintifiknya jenisla kan. but first of all saya kena pastikan rambut yang bakal dipasang atau d sambung d rambut saya itu bukan rambut manusia kerana saya takut nanti bila malam2 sedang lena d buai mimpi tebangun sebab ada makcik atau pun pompuan bersuhu badan sejuk tetiba kata dekat saya "pulangkannnnnn" idokle temannnnn weiiii, takotttt ohhhh. soo i prefer plastik atau pun bahasa rambutnya...apa tu ahh ayoo lupa da ermm senang ckap its kind of plasticla cuma tak boleh nak kalerkan je. so bila saya buat reasearch [adaka saya sedang ingin meyakinkan anda bahawa saya benar2 buat kajian sehingga salah eja???-eleh kaver malu + malas mau betulkan je] saya found out that hair extension ni...

style 1

style 2

style 3

so i'll explain satu2 ye, tp ikut pemahaman saya la, so saya suka tu huraikan style no.3 ni dulu sebab bila sekali pandang konpom rasa safe ja tak payah nak rasa tau ragu2 rambut tu akan terjatuh but then method ni memang agak menyakitkanla sebab first rambut akan kena bagi macam ni

i thinkla sbb selalu tgk dkt ANTM tu semua hair extention atas kepala model2 tu kena buat macam ni then jahit rambut palasu tu [tp yg paling sure mmg akan rasa gatal sesangat n sakit haha, nak cantik kannnn]. or maybe jga guna mehtod yang mcm dekat bawah ni

ermmm mereka sanggul ke rambut dalam sarung kepala tu???

style yang kedua pla maybe okla kalau bagi orang yang tidak berapa aktif atau dalam bahasa saintifiknya 'GERAGAS' ~ maksudnya macam aktif ala-ala jantan la, cause method ni cuma main klip je dkat rambut n i think yang style ni more to menampakkan rambut tebal bagi insan-insan yang berabut nipis seperti saya. ermm saya tak sesuai dengan style ni sbb saya da dapat bayangkan bagaimana keadaan saya bila pakai rambut main klip-klip, tak terana saya [muahahaha boleh pla sabah gabung malay ~tak terana mksud-tak senang duduk~]. so i say NO to style no.2. Then move on to style no.1, style ni macam style gam2 pla saya tgk, n saya dont think saya nak buat style gini sebab saya takut nanti rupa rambut saya jadi macam ni

ayooooooo

apalagi begini

erk!!!!
hishhhhh taknak la saya jadi macam ni, simpang 44 malaikat. mata pun semakin sembab, bila tgk tempat lain rasa macam dalam taman kelip-kelip [u got wat i mean rite] saya pun decide tuk buat style no.3, biarla sakit asalkan chantek [tu diaaaaaaaa, ternyata shella, ko da mengeSahkan, pompuan sanggup buat apa je tuk nampak lawa] but then dalam tengah seronok + Xcited + fkir 'alahaiiii kopak lagi dompet aku' + takut kena marah saya tetiba ja seperti di ketuk dan imej ini menjelma d ruang mata saya

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tak nak!!!
harap-harap nanti tak macam ni la rambut saya. plzzzzzz.......

so kesimpulannya, sekarang ni even da potong rambut u dont have to rasa menyesal sangat cause so still can turning back zaman kegemilangan rambut panjang dengan adanya HAIR EXTENSION hihihi.

saja je letak pic ni kekonon nak tunjuk sebelum n selepas la tu

No comments:

Post a Comment