Friday, September 7, 2012

SUSU IBU

    Alhamdulillah sampai hari ni aku masih lagi menyusukan melody tapi aku mix dengan susu formula jugala (nanti aku mau buat enrty pula pasal susu formula yang c melody minum), meaning siang aku keja dia minum susu formula n bila malam n hari cuti memang konpom dia melekat dengan aku ja la. Dulu masa peknen lagi aku da berazam mau susukan melody sampai mana yang dia mau menyusu, kalau ikut hati aku mau susukan dia full BF tapi melody adalah sangat cerewet, dia nda akan mau minum susu badan kalau kena bagi dalam botol susu, dia tetap mau juga susu yang ori, soooo banyak pembaziran yang berlaku. Sayang juga bila mengenangkan susu yang dibuang lepas pam tu tapi nda kan aku mau paksa melody kalau memang dia nda mau kan.

    Banyak benda sebenarnya yang boleh dibuat dengan susu badan yang nda kena minum tu such as ko pakai susu tu tuk mandikan baby ko, dorang cakap susu tu baik tuk kulit baby lagi-lagi kalau baby tu ada masalah kulit, aku nda pernah try tapi kawan aku ada try dia cakap memang betul susu tu berkesan, so kalau ada sapa-sapa yang terbaca blog ni kalau YAKIN silakan la try.

    Ada pic c melody menyusu dengan aku tp eeeeeeeeeee seksi okey, nda sesuai di tayang dalam blog ni. Aku cukup menyokong penyusuan susu ibu ni sebab aku sendiri mengalami kebaikan susu ibu tuk anak lebih-lebih lagi baby yang baru lahir. Selama aku menyusukan c melody aku dapat tengok beza dia dengan baby or budak yang xkena bagi susu ibu, alhamdulillah melody jarang sakit, apalagi sakit perut, xpernah, n kalau sakit pun mesti cepat baik, paling-paling pun melody demam, flu n batuk.

    To all ibu-ibu yang baru melahirkan jangan putus asa tuk bagi anak susu badan k, n alasan SUSU BADAN TIDAK CUKUP adalah tidak boleh diterima sama sekali sebab Allah memang anugerahkan susu ibu itu cukup malah lebih untuk anaknya, yang penting kita yakin n tawakal n yang paling penting kita mesti positif thinking. Even aku yang bukan full tyme BF ni pun boleh bengkak susu kalau sampai rumah balik dari kerja apalagi anda-anda semua yang masih dalam pantang lagi-lagi kalau housewife mestila lagi mencurah-curah air susu kan.

No comments:

Post a Comment