Wednesday, September 12, 2012

DALAM BAS

   



    Dalam bas umpama berada dalam cerita kehidupan, rejection, friendship, relationship, ignorance n macam-macam lagila. Perasan ka bila kita dalam bas yang seat ada dua kita mesti berdoa supaya orang yang akan duduk disebelah tu biarlah yang wangi n kalau hensem or lawa itu sudah pakej, cuba fikir benda ni sama macam yang kita apply dalam hidup kita kn, bila mau cari kawan mesti mau yang baik-baik, yang cantik-cantik, yang wangi-wangi n kalau boleh yang kaya-kaya---->pakej lagi. same goes to kalau cari jodoh kn.

    Bila orang yang nampak macam ganas duduk sebelah kita, terus peluk kuat-kuat hand bag kita pastu jauhkan badan melekat dekat dinding tingkap bas, sanggup xberganjak terus aliran darah nda jalan, bila turun bas terus badan rasa kebas rasa macam semut-semut bejalan sambil gigit-gigit isi daging badan padahal orang yang muka ganas tu pun mungkin fikir macam kita bila tengok muka kita, patutla dia pun duduk jauh-jauh pastu setiap 5minit kerling-kerling kita. Kita selalu lupa orang pun boleh fikir macam apa yang kita sedang fikir, kita lupa orang pun boleh judge kita macam yang kita judge orang tu, kita selalu fikir kita lebih baik dari orang lain n orang lain tu belum tentu terbaik macam kita lebih-lebih lagi bila tengok dia pakai kasut ADIBAS @_@

    Aku selalu terfikir kalau aku dah lama duduk dekat seat tu trus pindah seat lain mesti orang yang duduk sebelah aku tu rasa sedih n mungkin dia terasa hati n dia akan terfikir whats wrong with me sampai orang tu mau pindah tempat duduk. or aku ja yang akan terfikir gitu??? kesiannya aku.

 

No comments:

Post a Comment