Friday, July 1, 2011

Ohhhh baby!!!!

huhuhuhuhuhuhu cuak aku kejap bila aku tengok jam da mau dekat jam 10pagi tapi baby dalam perut masih g belum gerak-gerak [fyi aku sekarang ada homework tuk catat berapa kali tendangan baby dr jam 9am-9pm] dalam hati cakap "ah tick ja ba, kn tadi jam 6am lbh tu dia ada gerak-gerak then lps bekfes td pun ada gerak2 jga, tapi aku skema n sangat lurus kalau membabitkan hal-hal yang mcm ni, g pun wat for aku mau cheat, aku tau ni semua tuk kebaikan baby aku.

sooo puasla aku menggosok perut ni, panggil2 dia "baby goyangla, tendangla, please baby, jangan bagi takut mmy" still teda juga respon dari dia, then aku tekan-tekan perut aku [aku sangat tidak berani buat gini pada kebiasaannya] dengan harapan dia tendang balik, pun sama juga, dia still buat dek, huhuhuhu, aku macam mau nangis da, panik pun ada then aku teringat c baby will bergerak kalau aku pasang lagu Alicia keys-Karma, yess jangan dak tau, baby aku suka dengar lagu tu, but still dak juga dia respon, alahaaaaaiiiii aku takut da.

pastu aku hadap monitor, bawa-bawa baca blog-blog orang sebab kebiasaanya bila aku buat gini dia memang rancak bergerak, tetap juga tiada respon, ohhh nooooo, "shud i kol my husband or my dad tuk bawa me to klinik tuk scan my baby?" itu yang bemain dalam fikiran aku sudah. then aku try lagi, kali ni aku gosok then tekan2 lagi dia sambil cakap "pleaseee baby" pas buat gitu ja, baru la dia respon, bukan sedikit respon dia ahhh, goyang habis, huhuhuhuhu anak aku suka buat aku gabra T_T

maybe sebab biasanya aku datang2 opis ja trus relax2 tapi hari ni terBz la pla, pastu teda pula sesi2 gosok perut macam selalu, so aku rasa ni mesti kes baby aku merajuk, ayooooo baby aku ni belum apa-apa pandai da merajuk same like wat happen a few nite before, bbahnya kiss me before sleep tapi bbahnya lupa mau kiss dia, then bila bbahnya letak tangan di perut aku, langsung dia teda respon, selalunya dia respon, gosok2, tekan2 panggil dia pun langsung dak mau bagi respon sekali my hubby say "nahhh ni mesti dia merajuk dak kena kiss" then my hubby trus kiss my belly tang-tang tu juga dia gerak n tendang muka my hubby hahahaha, ohhh baby pandai sudah ahhhhh.

Ya Allah aku bermohon kepada mu, Panjangkanlah usianya, Anugerahilah dia dengan kesempurnaan fizikal dan mental, zahir dan batin, Murahkan rezekinya, Lindungilah dia dan lancarkanlah segalanya buat bayi ku dan aku, Amin-amin Ya Rabbal Al-aminnnnnnnnn.

No comments:

Post a Comment