Saturday, July 2, 2011

RAMBUT

rambut oh rambut, ku merindui mu rambut ku yang dulu T_T alahaiiiiiii sejak-sejak peknen ni jangan cakap muka, rambut yang paling senang mau d jaga pun aku da dak kisah sangat, kalau dulu fringe adalah sangat penting dalam hidup aku sebab dahi aku luas macam padang golf <-----ayah aku cakap sob-sob-sob, setiap 3minggu mesti trim kasi mereng sketttt namun sekarang ni nan ado, walaupun laki aku selalu ja hint2 pasal rambut aku [kalau hati dia baik tyme tu] n kalau hati dia ada kureng baik skit dia kan sound sedas macam ni "meh bulat da bbah tgk muka mmy ni, cua hurai ba rambut tu", bah i know u malu jalan dengan i c muka bolat kn T_T tapi apakan daya, aku dak buli tepis rasa rimas rambut hurai2 tu, aku rasa panaaaazzzzzzzzz sesangat Okeyyy.

kalau dulu rambut aku ni cukup dengan penjagaan yang rapi siap dengan kondisionernya, essennya, krimnya n macam2 lagi la tapi sekarang nan ado, aku rasa penat plus aku rasa macam ehhehhhhh membazirrrnya [padahalllll...]. dulu lepas cuci rambut mana boleh men biar2 gitu ja, mesti bagi kering terus, no gomol-gomol rambut secara kasar guna tola ahh, its a BIG no-no-no, bagi kering rambut mesti lembut2, tepuk2 manja ja guna tola lembut [meaning tola khas tuk rambut la kn], pastu rambut aku ni no wayyy aku mau keringkan guna hair dryer segala tu kecuali aku p salon, yang tu memang terpaksala, tapi sebelum orang tu bagi kering aku mesti cakap awal2 "jangan guna yang paling panas ye, guna yang lite2 ja" ceh-ceh-ceh concernnya aku kannnnn. setahun adalah dalam 2kali aku dye rambut aku, yang tu pun aku dak akan tukar2 kaler apalagi jenama, aku kan seorang yang setia, soo aku akan stick dengan satu brand sahaja, dye rambut ni pun aku buat sendiri, no pegi salon sebab aku tau lepas dye dorang akan basuh n dry rambut aku guna hair dryer, gila apa, keringla rambut aku kn.

shampoo pla dulu aku mesti guna Loreal tu, yang khas tuk rambut bekaler siap ngan kondisioner g, itu MESTI, pastu, bagi kering guna kipas then letak g krim bagi dia lembut n wangi, wahhhhh mewah n pamperednya rambut aku kn, tapi...itu dulu.

rambut aku dulu susahla ko mau tgk aku sanggul2 sebab pada pendapat aku n komensence aku, kalau aku sanggul rambut aku nanti rambut dak akan lurus g n akan jadi macam kasar2, dulu orang semua ingat aku rebonding rambut aku sebab lurus gila even dulu masa mula2 kapel dengan laki aku, kami buli siap betengkar gara2 rambut aku, adaka dia cakap aku denial, ehhh helooooo I GUNA SHAMPOO AJE tauuuu ~sambil jari sikat2 rambut bagi bukti g yang rambut aku tu memang lurus natural~, ikat rambut pun sangatla jarang [ni tyme aku da keja la, tyme skul memang kena ikat, tapi tyme skul ja, tyme d rumah aku memang gedik dak akn ikat rambut].

alaaaa mesti korang cakap, ek elehhh ko sembang lebih memang la boleh, sapa-sapa pun boleh cakap macam ko, nahhhh ni aku bagi bukti rambut aku dulu tapi aku mind korang awal2 ahh, rambut aku dak la gojes sangat nanti kamu cakap ek elehhhhh sembang macam rambut dia kelasss sangat aku tengok biasa2 ja pun.

DULU...........>





SEKARANG.......>


huh, nek lemau aku tengok muka n rambut aku sekarang ni, banyak g bukti2 rambut aku yang dak semegah tu tapi dak kan aku mencoretkan arang d muka sendiri kan [hak tuiii!!!] hahaha. chow dulu la, aku stat malas da ni.

No comments:

Post a Comment