Tuesday, March 29, 2011

politikus opis, tikus besar dan tikus kecik

dalam satu organisasi yang besar suatu kecelaan itu tidak akan kenampakan, well nampak pun dak jelas sangat, but when kita berada dalam organisasi yang kecil, fuyoooooo kecelaan itu ternyata sekali mbak! paling ketara sekali kecelaan sikap yang suka mengampu a.k.a mengipas bos, maybe ada baiknya kecelaan ini tapi bagi aku dalam 100% tu cuma 5% ja membawa kepada kebaikan if.....IF keAmpuahan itu membawa kebaikan kepada semua member2 or kakitangan yang lain tapi kalau tuk kebaikan diri sendiri itu memang CELAKA!


i am not saying that aku ni adalah manusia yang dak pandai mengampu n bukannya juga manusia yang suka mengampu, aku akan mengampu bila aku rasa sesuai n perlu but not untuk selamatkan diri aku atau pun untuk mendapatkan perlindungan d masa hadapan atau pun memang perlindungan untuk setiap detik dan juga mudah untuk mendapatkan kelepasan melakukan apa saja dan kemudia bos membutakan mata juz like dat. aku cukup sengal, di ulangi CUKUP SENGAL dengan manusia macam ni n juga manusia yang sudah sejuk bontot itu membutakan mata dan menulikan telinga. 


yang mengipas rasa diri sangat berkuasa kerana bos berada di dalam tangan, yang d kipas merasa senang kerana masih ada lagi anak buah yang masih mahu mengipas bontot yang tipis itu tapi apa pula rasa orang2 lain yang ada d dalam organisasi kecil itu??? of coz dorang akan rasa ITS NOT FAIR, n paling ketara KETIDAKFAIRAN itu apabila yang si pengipas ni melakukan kesalahan such as masuk opis lambat dengan alasan yang dak munasabah well sumtyms munasabah tapi selalu guna alasan yang sama yang kalau seorang bos yang baik n telus patut berasa curiga or selalu minta Xcuse balik awal sama juga dengan alasan seperti yang d mention tadi or tiba2 cuti then bagi SMS such as dia adalah manusia yang sangat power d opis boleh suka2 cuti dengan alasan "i have sumthing to do very important" of coz kakitangan yang lain akan melenting n say :" hey its not fair, kenapa dia boleh sesuka ati buat macam tu, sedangkan kalau aku minta balik awal, aku kena tanya banyak soalan" or "hah, dia boleh masuk lambat witout asking so many Q from the bos?" or "what?!!! dia boleh balik awal by isi form keluar opis ja???" n so many ayat2 lagi la. 


d mana keadilan tu?? sampai bila SI PENGIPAS ni akan selamat selalu????? bila bos akan sedar keULARan si pengipas ni???

No comments:

Post a Comment