Friday, September 27, 2013

MELODY 2 TAHUN






Aloha, tutup buka mata anak aku sudah 2 tahun, dem, cepatnya masa berlalu, im getting old, she's getting wiser but her father still the same @_@ [kenapaka babahnya nda pandai gemuk ni, adaka aku telah gagal dalam hal masak-memasak ni???? @_@]




Tahun ni melody celebrate bday dia 2kali dalam sehari, sekali d taska n sekali d rumah my MIL, celebrate pun bukan pada hari yang sepatutnya, celebrate a day awal coz hari tu kan hari gaji - 25hb Sept [pandaiiiiii anak mummy pilih tarikh mau kuar dari perut mummy kan - 26hb sept 2011 -]. Yang d taska tu, taska yang prepare tuk celebrate september babies, kami-kami parents ni juz bawa makanan serba serbi sebab yang lain semua taska yang support [nice kan taska melody]. So mana yang u all tengok pakai topi tu adalah baby september yang d celebrate.




So lets tengok pic









melody with her cake, letak caption "happy birthday september babies" sebab cikgu dia cakap celebrate budak-budak yang lahir bulan september, sekali tengok kek yang lagi satu ada pula letak nama seorang baby september, ceh kalau aku tau bek aku letak nama melody ja.




muka melody tu ba, masam ja padahal dia yang kena celebrate. i personally ask the teacher pakaikan melody ceongsam tu coz her father ada that chinese blood so kenala pakai supaya ONG [janganla pula fikir yang bukan-bukan, sapa yang nda mau bertuah, semua orang mau kn].









kek ada tiga, yang 2 kek coklat tu aku n one of the parent yang sumbangkan yang kek putih besar tu pula taska yang sumbangkan [sekali lagi, how nice taska c melody ni].




ecececeh macam pandai sangat potong kek sendiri kan 




Gambar tiup lilin aku nda amik sebab yang tiup lilin tu bukan melody tapi budak lain @_@




Then pic celebrate d rumah my MIL pula









al-seksinya IL aku ni




sebenarnya langsung teda plan pun mau celebrate bday melody d sini but then tiba-tiba IL last minit call n info "mummy, mom want to celebrate melody's bday today" i was like Ooooooook fineeeee [tapi dalam hati la] balik dari keja terus kelam-kabut pegi kedai beli apa yang patut, nasib la tangan macam ada lapan sebab sebelum jam 9pm semua sudah ready n sesi tiup lilin pun bermula, phewww [lap peluh d dahi].




see baju dari taska langsung teda tukar, mau ONG mahhhhh.




Well tahun ni ala kadar ja la celebrate bday melody, not like last year, gugur bulu hidung kami laki bini kalau tiap-tiap tahun celebrate besar-besaran [melody when u read dis words it does not meant that mummy dont want to celebrate ur bday eventhou u were born on my payday @_@ but tauke oink-oink also can jatuh bankrup melody if tahun-tahun celebrate besar-besaran like last year T_T].




Tiada hadiah yang paling mahal n paling besar yang mummy boleh bagi melody, mummy cuma ada doa yang sentiasa mummy hadiahkan tuk melody setiap hari, siang dan malam, kala mata mummy buka doa untuk melody yang mummy dahulukan, kala mata mummy tertutup, doa tuk melody mummy bawa tidur. Semoga melody menjadi anak yang solehah, taat kepada mummy n babah, menjadi anak yang pintar, anak yang sihat tubuh badan, anak yang berkeyakinan, anak yang berani, anak yang hormat orang tua, menjadi insan yang penyayang tidak kira siapa pun, di murahkan rezeki dan di panjangkan umur oleh yang maha Esa, Amin.








No comments:

Post a Comment